Društvo

Apsurd u Banjaluci: Ako neko blokira parking u zgradi ili parkira na tuđe mjesto - ne možete mu ništa

Autor Željko Svitlica

Ako neko parkira automobil na tuđe privatno parking mjesto ili blokira parking u stambenoj zgradi, ne postoji način da vozač koji je odgovoran bude kažnjen za takav prekršaj.

Izvor: Shutterstock

Stanovnici jedne zgrade u Banjaluci kontaktirali su nas sa pitanjem: ko je odgovoran u slučaju kada automobil (u ovom slučaju sa registarskim oznakama druge zemlje) parkira tako da blokira saobraćaj u garaži stambene zgrade?

"Komunalna policija nam je rekla da nisu nadležni", kažu građani.

Sličan odgovor dobio je i Mondo u Komunalnoj policiji Grada Banjaluka - kada je riječ o privatnim parking mjestima u vlasništvu fizičkih lica (parkinzi u zgradama), komunalna policija nema nadležnost.

"Na mjestima na kojima je propisana zabrana parkiranja, ako dođe do parkiranja vozila stranih registarskih oznaka, ista se blokiraju tzv. kandžom", pojašnjeno je kakva je procedura ako "stranac" parkira na javnoj površini.

Predsjednik jedne Zajednice etažnih vlasnika u Banjaluci pojasnio nam je da u ovakvim slučajevima "ne možete da učinite ništa osim eventualno upotrebe fizičke sile". Problem je, slikovito rečeno, u tome što garaže u stambenim zgradama "vise" u prostoru između zakona i ne postoji jasna uredba o ovakvim slučajevima.

"Spor može ići samo ako je garaža registrovana kao pravno lice. Dakle, kao posebna jedinica. Samo u tom slučaju može da se ostvari bilo kakvo pravo. Imate u gradu na desetine stambenih jedinica koje imaju zajedničke garaže, ali sa odvojenim ZEV-ovima kao pravnim licima".

Osim toga, problem parkinga i garaža u stambenim zgradama uzrokovan je i činjenicom da je "teško natjerati" ostale ulaze u jednom istom kompleksu da plaćaju održavanje garaža i sve troškove koji u njoj nastaju.

"Problem je što zakonski nije regulisano da se registruje pravno lice koje bi okupljalo više ZEV-ova koje imaju zajedničke prostorije i onda izlazi na vidjelo sav javašluk i svijest našeg „običnog čovjeka“ koji ne razumije koncept zajednice etažnih vlasnika i živi kao parazit na račun drugih", navodi naš sagovornik.

Postoji mogućnost da se ovaj slučaj tretira kao upad na privatni posjed i tada bi na teren izašla policija, a ali ni oni nemaju nadležnost da vozilo uklone.

Ovaj problem nije karakterističan samo za Banjaluku, a oko nadležnosti nad privatnim parkinzima vode se slične pravne zavrzlame i u susjednim zemljama.

(MONDO)