Smrt majke i sina, koji su prije desetak dana pronađeni mrtvi u porodičnoj kući u banjalučkom naselju Rosulje izazvala je snažne reakcije javnosti, a veliki broj građana se pitao kako je moguće da Centar za socijalni rad nije ranije reagovao.
Podsjećamo, tijela su pronađena nakon što su komšije prijavile da se naseljem širi nesnosan smrad.
Prema izjavama komšija, bili su mrtvi najmanje deset dana prije nego što je slučaj prijavljen i policija 12. septembra u večernjim satima izašla na mjesto događaja. Komšije su takođe medijima rekle da im je pokojna žena pričala da boluje od karcinoma, dok je njen sin bio osoba sa posebnim potrebama.
Iz Centra za socijalni rad su nekoliko dana nakon ovog događaja rekli da nisu znali da je majka teško narušenog zdravstvenog stanja i u potrebi za eventualnim zbrinjavanjem.
Danas su se na zvaničnoj Facebook stranici oglasili saopštenjem koje prenosimo u cjelosti:
"Posljednjih dana smo izloženi svojevrsnom ataku na našu ustanovu putem društvenih mreža i putem medija, a povodom smrti dvoje lica, odnosno majke i sina koji su preminuli u Banjalučkom naselju Rosulje.
Radi pravovremenog informisanja javnosti i očuvanja ugleda ove kuće, primorani smo se obratiti na ovaj način. Netačni su navodi da je ovaj Centar uskratio prava iz socijalne zaštite navedenim licima.
Naime, Ž.B. je bio korisnik prava iz socijalne zaštite, ali ne kao "dijete sa posebnim potrebama", kako se spekulisalo u medijima, već kao odraslo lice starosti gotovo pedeset godina, što znači, da isti nikada nije kategorisan kao "dijete sa posebnim potrebama".
S tim u vezi netačan je i navod da se istom nije obezbjeđivalo neko od prava iz socijalne zaštite ili da mu je ranije priznato pravo ukinuto. Dakle, imenovanom su navedena prava priznata 2017. godine i po osnovu istih, sredstva su isplaćivana na mjesečnom nivou, sve do smrti. Stoga se ne može govoriti da je došlo do uskraćivanja prava iz oblasti socijalne zaštite. Od strane preminulih nikada nije uložena žalba na rad ove ustanove. Majka imenovanog bila je korisnik starosne penzije, koju je stekla radeći u jednoj uglednoj banjalučkoj firmi.
Napominjemo, ovaj Centar godišnje primi preko 17.000 različitih zahtjeva, te da po istima radimo u skladu sa stepenom hitnosti, a veoma često dosta zahtjeva bude za hitnu reakciju. Pri tom moramo napomenuti, da u svakom trenutku ovaj Centar ima preko 7.000 aktivnih korisnika različitih prava iz oblasti socijalne zaštite.
Posebno napominjemo da ovaj Centar nije bio informisan o trenutnoj porodičnoj situaciji navedenih lica, niti posredno, niti neposredno od strane šire društvene zajednice, jer da smo imali bilo kakvu informaciju na istu bi reagovali hitno i neodložno, kao što to inače i činimo.
Nepravedno je uvijek tražiti krivca u sistemu socijalne zaštite, bilo da se radi o licima koji su korisnici ili licima koji nisu korisnici usluga prava iz oblasti socijalne zaštite. Svakodnevno se suočavamo sa teškim životnim pričama i nedaćama naših građana, te na iste odgovaramo u saradnji sa drugim sistemima podrške i u saradnji sa drugim institucijama sistema.
U vrijeme otuđenja ljudi, i u okviru porodice i u okviru šire društvene zajednice, neophodno je raditi na osveštenju naših građana, da u svakom momentu ovom Centru mogu prijaviti, posredno ili neposredno, lično ili telefonskim putem, anonimno, ukoliko imaju saznanja da se neko u njihovom okruženju nalazi u stanju potreba za pomoći i podrškom. Ovaj Centar će uraditi sve što je u našoj nadležnosti, te alarmirati sve druge sisteme podrške u skladu sa potrebama građana.
Ovim putem apelujemo na sve pojedince koji svojim djelovanjem kreiraju javno mnijenje, da se prilikom iznošenja svojih stavova suzdrže od iznošenja neprovjerenih informacija kako bi ubuduće objektivnim informisanjem javnost bila upoznata sa istinitim i provjerenim činjenicama vezanim za rad ovog Centra".
(MONDO)