Društvo

Štetan uticaj telefona na djecu: Roditelji teško prihvate da postoji problem, pogotovo kod upisa u školu

Autor Željko Svitlica

Istraživanje provedeno nad osnovcima, dobi od 11 do 15 godina, potvrdilo je negativan uticaj društvenih mreža koje sputavaju normalan duševno-socijalni razvoj djece.

Izvor: Shutterstock

U Doboju na tribini o savremenim izazovima u školi predstavljeni su i rezultati istraživanja o štetnom uticaju korištenja digitalnih uređaja i društvenih platformi na učeničku populaciju, te na njihove sposobnosti i postignuća.

Tribinu su organizovale dvije istoimene osnovne škole "Sveti Sava", jedna iz Doboja, a druga iz Aranđelovca, prenosi Srna.

Vjeročitelj iz aranđelovačke osnovne škole "Sveti Sava" Vojin Milosavljević rekao je da je ovo istraživanje sprovedeno na 150 učenika i da je uočeno da većina djece nema svijest o tome koliko koriste mobilne telefone, da to remeti i kvari njihov uspjeh, mogućnost da napreduju jer veći dio vremena na to troše.

Kada je riječ o sadržajima koje koriste na internetu, Milosavljević je naveo da su to igrice, društvene mreže i drugi mediji, ističući da je veliki broj učenika priznao da su predmet interesovanja i sadržaji neprilagođeni njihovom uzrastu.

Kao preliminarne preporuke i mjere ovog istraživanja, Milosavljević je ukazao na potrebu aktivne saradnje roditelja, učenika, nastavnika, te pružanje zdravijih sadržaja djeci u okviru vannastavnih aktivnosti.

Direktor dobojske škole "Sveti Sava" Branka Kondić najavila je da će rezultati istraživanja iz Aranđelovca poslužiti da se izvedu zaključci i preporuke na koji način da se vrijeme provedeno na internetu usmjeri na adekvatne obrazovne sadržaje.

Ona je istakla cilj nije spriječiti djecu da koriste digitalne uređaje već da ih koriste na pametan i koristan način.

Kondićeva je navela da je prošle godine Nastavnički savjet ove škole donio odluku o zabrani mobilnih telefona u školi, izuzev po zahtjevu nastavnika za potrebe nastavne jedinice.

Predstavnik dobojskog Centra za socijalni rad Danijela Janković rekla je da je radom u Komisiji za djecu sa smetnjama u razvoju uočila povećanje broja djece sa govorno-glasovnim smetnjama, intelektualnim poteškoćama, psihičkim smetnjama, te autizmom, a koje se, kaže, uzročno-posljedično mogu dovesti u vezu sa štetnim uticajem korištenja mobilnih uređaja.

Ona je navela da kod roditelja postoji problem sa prihvatanjem tih problema koji su vidljivi tek prilikom upisa djeteta u školu, a kada zna biti kasno.

Tijana Vasiljević Stokić, roditelj dva osnovca i jednog srednjoškolca, smatra da djeca treba da žive u skladu sa vremenom, ali uz odgovarajuću kontrolu, ističući da upotreba digitalnih uređaja u obrazovne svrhe ima mnoge prednosti u zrelom odrastanju djeteta.

(MONDO)