Sve srednje škole u Republici Srpskoj spremne za početak nastave u školskoj 2024/25. godini, a od ove godine uveden je novi predmet kao i novi smjer u Gimnaziji u Banjaluci.
Vršilac dužnosti pomoćnika ministra za srednje obrazovanje i vaspitanje i obrazovanje odraslih Bojana Kos sastala se danas sa predsjednicima Aktiva direktora srednjih škola, a na sastanku su razmotrese sve pripremne aktivnosti koje su realizovane pred početak nove školske godine.
Na osnovu dostavljenih izvještaja škola u junskom i julskom upisnom roku u prve razrede srednjih škola upisano je 9.505 učenika i očekivanih oko 70 učenika iz vjerskih škola i škola za učenike sa smetnjama u razvoju. U javne škole upisano je 9.369, a u privatne 136 učenika. Konačni podaci o realizaciji upisa učenika u srednje škole biće zaključleni 31. septembra 2024. godine nakon izrade Godišnjih programa rada škola. Plan upisa učenika u prvi razred srednjih škola za ovu godinu realizovan je u iznosu od 97 odsto u odnosu na broj učenika koji su u školskoj 2023/24. godini završili deveti razred
"Novina u novoj školskoj godini je i ogledni novi sportski smjer u gimnaziji, koji će se realizovati u Gimnaziji Banjaluka, a za koji vjerujemo da će pružiti podršku svim sportistima u usklađivanju njihovog obrazovanja sa profesionalnim sportskim aktivnostima", rekla je pomoćnik ministra Bojana Kos.
Takođe, od ove školske godine u primjeni će biti novi, odnosno izmijenjeni i dopunjeni nastavni programi fakultativnog predmeta Humanost i bezbjednost za prvi, drugi, treći i četvrti razred srednjih škola, koji se u školskoj 2023/2024. godini provodio kao ogled u 20 srednjih škola.
Kos je naglasila da će svi zainteresovani učenici od naredne školske godine imati priliku da izučavaju fakultativni predmet Humanost i bezbjednost kao i da će se na navedeni način dodatno dati doprinos sprečavanja nasilja u školama.
Od ove godine u srednjim stručnim i tehničkim školama opšteobrazovni predmeti više neće biti zasnovani na modularnom planiranju.
"To podrazumijeva da okvirni broj časova za realizaciju tema nije definisan i da nastavnik ima veću slobodu u prilagođavanju nastavnog procesa potrebama učenika. Nastavnik će prilikom planiranja i programiranja nastavnih sadržaja, uzimajući u obzir faktore poput nivoa postignuća učenika, nivoa složenosti nastavne teme, potreba struke i zanimanja, i slično odrediti broj časova potreban za njihovu realizaciju u okviru teme, koje čine obavezni dio Nastavnog programa, ali nemaju obavezujući karakter što se tiče redoslijeda njihove realizacije", rekla je Bojana Kos.
(MONDO)