Društvo

Utvrđene nepravilnosti: Inspekcija obustavila izmjene Regulacionog plana "Paskolina ciglana"

Autor Dušan Volaš

Republička urbanističko-građevinska inspekcija obustavila je izmjene Regulacionog plana za prostor poznat kao „Paskolina ciglana“ u strogom centru Banjaluke.

Izvor: Mondo - Slaven Petković

Inspektori su izvršili vanrednu inspekcijsku kontrolu sadržaja i postupka donošenja regulacionog plana koji obuhvata prostor između ulica Vidovdanska, Vuka Karadžića, Jovana Dučića, Grčka i Nikole Tesle i utvrdili nepravilnosti.

"Tokom vanredne inspekcijske kontrole uvidom u dokumentaciju utvrđene su nepravilnosti na osnovu kojih je ova inspekcija donijela rješenje kojim se Odjeljenju za prostorno uređenje Grada Banjaluka naređuje obustava revizije predmetnog Regulacionog plana", navode iz Inspektorata RS za portal "Capital".

Inspektori preciziraju da je odluka o izradi Regulacionog plana „Paskolina ciglana“ usvojena na sjednici Skupštine grada održanoj 28. aprila 2022. godine, a u Službenom glasniku Grada Banjaluka objavljena 4. maja iste godine.

Izvor upućen u ovu problematiku kaže da je revizija RP „Paskolina ciglana“ obustavljena zato što je u suprotnosti sa važećim Urbanističkim planom.

„To praktično znači da je obustavljen postupak izmjena tog Regulacionog plana, a to je ono što su građani tražili na javnim raspravama. Biće interesantno vidjeti šta će se dalje dešavati u vezi sa tim RP zato što su za investiranje na tom prostoru zainteresovani brojni bogati i moćni investitori“, kaže ovaj izvor.

Inicijativu za izradu ovog RP pokrenuo je Grad Banjaluka uz obrazloženje da je ona “proistekla iz potrebe iznalaženja rješenja za planiranje savremenog koncepta urbanog bloka na prostoru koji se nalazi u urbanom jezgru grada“.

Taj koncept predviđa da se na lokaciji Stare autobuske stanice koja se trenutno koristi kao parking omogući gradnja velikog stambeno poslovnog kompleksa sa četiri lamele po osam spratova.

Prema obustavljenom RP prostor Paskoline ciglane na kojoj se trenutno nalazi javni parking i montažne barake u budućnosti bi trebao biti prostor za izgradnju velike parking garaže sa dvije podzemne etaže i 15 spratova.

Umjesto baraka nacrtom RP su ucrtane tri stambeno poslovne zgrade od čega dvije imaju tri lamele, a jedna dvije i svaka lamela će moći imati po sedam spratova.

(Capital/Mondo)