Društvo učitelja RS uputilo je otvoreno pismo Ministarstvu prosvjete i kulture RS, konkretno ministarki Nataliji Trivić, u kojem upozoravaju na sve nedostatke ponovno uspostavljene nastave na daljinu, a nakon ovosedmične obustave nastavnog procesa u školama u Srpskoj.
Podsjetili su da su na ranijem zajedničkom sastanku razgovarali o određenim pitanjima i očekivali da će biti konsultovani prilikom donošenja odluka koji se tiču učitelja.
“Međutim, to se nije desilo, pa osjećamo obavezu i dužnost da vam se na ovaj način obratimo”, istaknuto je na početku pisma.
Učitelji podvlače da nemaju namjeru da dovode u pitanje odluke Republičkog štaba za vanredne situacije RS o obustavi nastavnog procesa u školama, te dodaju da škole ne čine samo učenici nego i prosvjetni radnici koji su izloženi, od kojih je dosta zaraženo ili su na bolovanju, a što povlači i ekonomska pitanja, kao i raspoloživost “ljudskih resursa”.
“Cilj nam je svima da zaštitimo zdravlje učenika, njihovih porodica i naših koleg”, navedeno je.
Osvrnuli su se na odluku od 26. oktobra ove godine u vezi sa organizovanjem nastave na daljinu, te podvukli da ne treba zadovoljiti samo formu i da je “kvalitet važniji od kvantiteta”.
“Ovo što se sada odvija ispred nas je upravo suprotno”, naglašava Društvo učitelja RS.
Ističu i da je u najnovijim instrukcijama podvučeno da se želi realizovati brza obuka nastavnika za “Office 365” i druge alate, ali da se namaće pitanje šta sa učenicima.
“Ko će njih da obuči? Djeca mlađeg osnovnoškolskog uzrasta su informatički nepismena“, ističu.
Postavljaju i pitanje koliko će vremena biti potrebno za pripremu svih prezentacija, materijala, da li su memorijski kapaciteti uređaja koje učenici koriste dovoljni da se sve adekvatno sprovode u djelo.
“Sigurno da postoji veliki broj učenika koj nemaju svoje uređaje, čiji će roditelji biti na poslu u vremenu predviđenom za realizaciju nastave… Osim toga, kažete da nastavnici treba da koriste digitalne udžbenike. Da li to znači da ste odobrili te udžbenike? Jeste li pregledali sadržaj udžbenika za treći razred za srpski jezik i poslušali naratore? Nejasan zvuk, loša artikulacija i dikcija su izraženi. Formulacija zadatak nije metodički korektna. Prepun je pravopisnih grešaka ‘podijela na slogove’, ‘riječnik’, ‘biciklo’ i slično”, navedeno je u ovom pismu.