Savjet ministara usvojio je drugu informaciju Ministarstva komunikacija i transporta u vezi s problematikom ograničenog boravka vozača iz BiH na području EU prilikom obavljanja međunarodnog putnog prevoza putnika i tereta.
Zadužena su ministarstva transporta i komunikacija, bezbjednosti i inostranih poslova da pripreme informaciju koja će uključivati inicijativu za zajednički zahtjev zemalja zapadnog Balkana prema EU za izuzeće vozača od odredbe ograničenog boravka na njenom području prilikom obavljanja međunarodnog putnog prevoza putnika i tereta.
O toj inicijativi moglo bi se razgovarati već na predstojećem Samitu lidera zapadnog Balkana i EU u decembru, saopšteno je iz Savjeta ministara.
Prvu informaciju o problematici ograničenog broja dana boravka vozača iz BiH na području EU prilikom obavljanja međunarodnog putnog prevoza putnika i tereta Savjet ministara usvojio je na sjednici održanoj u junu.
Tada su zadužena nadležna ministarstva komunikacija i transporta, bezbjednosti, te inostranih poslova da pokrenu aktivnosti s zvaničnicima EU u pravcu rješavanje ovog pitanja.
Iako su nadležni ministri u Savjetu ministara pokrenuli bilateralne aktivnosti i kontinuirano ih vode s predstavnicima nadležnih institucija Evropske komisije, ovaj problem i dalje nije riješen, a kontrola vozača iz BiH na području EU dodatno se usložnjava uoči najavljenog uvođenja ulaz/izlaz sistema /EES/ krajem tekuće godine, navedeno je u saopštenju.
Evropska komisija nema planova za promjenu pravila
Problem s ograničenjem boravka profesionalnih vozača iz Bosne i Hercegovine u EU zaista predstavlja značajnu prepreku za ovu profesiju. Evropska komisija je 1. novembra potvrdila da nema planova za promjenu pravila koja ograničavaju boravak profesionalnih vozača iz Bosne i Hercegovine u EU na 90 dana unutar 180 dana.
Udruženje poslodavaca FBiH je uputilo šefu Delegacije EU u BiH i specijalnom predstavniku EU Johanu Satleru dopis u kojem su tražili izuzeće profesionalnih vozača iz odredbi ograničenog boravka u zemljama Europske unije.
“Problem boravka vozača na teritoriji EU, obzirom na propise o radu vozača, multiplicira se iz razloga što vozači moraju praviti zakonom predviđene pauze, te na taj način se dodatno produžava njihov boravak na teritoriji EU. U stvarnosti, da bi kompanija mogla obavljati međunarodni prijevoz robe ili putnika, morala bi uposliti duplo veći broj vozača na isti broj vozila, jer jedan vozač bi praktično bio na poslu, dok bi drugi vozač bio u Bosni i Hercegovini i čekao povratak kamiona ili autobusa kako bi nastavio sa radom. Napominjemo da ovo nije ekonomski održivo i funkcionalno, te da postoje ozbiljne prijetnje po očuvanje lanaca isporuke u dominirajućem cestovnom prijevozu tereta u vrijeme kontinuiranog rasta robne razmjene sa EU i istovremenog nedostatka velikog broja profesionalnih vozača na tržištu rada”, istakli su iz UPFBiH.
Uprkos apelima UPFBiH za specifična rješenja i izuzeća za vozače kamiona i autobusa, Komisija je istakla da pravila ostaju nepromijenjena.
Prema zvaničnom odgovoru, svaka promjena nadležnosti u pogledu boravka bi zahtijevala saglasnost država članica, koje zadržavaju individualno pravo da upravljaju dugotrajnim boravkom putem svojih nacionalnih viza ili radnih dozvola.
Neminovan rast cijena
Ograničavaje boravka profesionalnih vozača iz BiH u EU izazvaće nesagledive posljedice ne samo za bh. transportni sektor, već i za građane, jer se očekuje da će poskupjeti sve što nam dolazi iz evropskih zemalja.
Meso, mlijeko, slatkiši, ulje, kafa, odjeća, te obuća, samo su neki od artikala kojih su prepune police naših tržnih centara, a stigli su iz evropskih zemalja.
Sve će to, po svemu sudeći, poskupjeti, jer će, kako su procijenili bh. prevoznici, cijenu transporta ka BiH morati da podignu u značajnom procentu, odnosno do 25 odsto.
(MONDO/Agencije)