U Srbiji je počela kampanja "bodyright" koju je inicirao Populacioni fond Ujedinjenih nacija (UNFPA), a koja sprovodi u saradnji sa kancelarijom Povjerenika za zaštitu ravnopravnosti pod sloganom „Tvoje tijelo je tvoje! I na na netu i u stvarnom svijetu!.
Zaštitno lice kampanje je Ana Đurić – Konstrakta.
Cilj kampanje je podizanje svijesti u društvu o široko rasprostranjenom rodno zasnovanom nasilju u digitalnoj sferi i njegovim posljedicama. Učesnici su istakli da je potrebno unapređenje normativnog okvira na globalnom nivou koji se tiče regulisanja ljudskih prava u onlajn prostoru i pozvali tehnološke kompanije da se uključe i daju doprinos.
„Naša tijela manje su zaštićena u onlajn prostoru, nego što su to muzika, film ili čak korporativni logotipi. Iz tog razloga, danas smo promovisali novi simbol ⓑ, zaštitni znak 'bodyright' kampanje na globalnom nivou, koji će se od danas koristiti i u Srbiji, a označava novi kopirajt za ljudsko tijelo. Kampanjom takođe jačamo svjest o različitim formama nasilja koje se vrše posredstvom tehnologije, a koje su u suštini povreda ljudskih prava i tijelesne autonomije iako se dešavaju u digitalnom prostoru“, rekao je direktor UNFPA za Srbiju, Džon Kenedi Mosoti.
U sklopu konferencije, a kako bi podgli svijest o različitim oblicima rodno zasnovanog nasilja u onlajn prostoru, predstavljen je i Pojmovnik rodno zasnovanog nasilja počinjenog posredstvom tehnologije, na srpskom koji daje pregled različitih oblika nasilja u digitalnom svijetu i njegove moguće posljedice.
Kao i svaka druga vrsta nasilja, rodno zasnovano nasilje posredstvom tehnologije izaziva strah, anksioznost i trajne posljedice kod žrtve. Mlade devojke od 18 i 19 godina u Srbiji smatraju da su posljedice nasilja u onlajn prostoru višestruke i da najčešće utiču na psihičko zdravlje (94,1%), fizičko zdravlje (61,6%) i da dovode do socijalne izolacije (53,7%).
„Digitalno nasilje je stvarno i tako ga treba tretirati, bez obzira što se dešava u virtuelnom prostoru i ima različite oblike. Dio problema je i što osobe koje se nađu u ovoj situaciji ne znaju kome bi se obratile. U sklopu kampanje, sloganom 'Povjeri se povjerenici' pozivamo da nam se ovi slučajevi prijave i upućujemo na nadležne organe“, naglasila je Brankica Janković, povjerenica za zaštitu ravnopravnosti.
Rodno zasnovano nasilje počinjeno posredstvom tehnologije je pojava relativno novijeg datuma, ali vrlo zastupljena. Ankete sprovedene u Srbiji, pokazale su da se 78 odsto ispitanica ne osjeća bezbjedno na internetu, iako provode više od tri sata dnevno u onlajn prostoru.
Takođe, više od 74 odsto devojaka u Srbiji je izjavilo da nikada nisu bile dio bilo koje kampanje podizanja svijesti o rodno zasnovanom nasilju posredstvom tehnologije. U svijetu je 85% žena izjavilo da su svjedočile digitalnom nasilju, a njih 40 odsto da su preživjele.