Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju vodi istragu o udesu putničkog aviona na aerodromu "Nikola Tesla" 18. februara. U istragu je, osim Srbije, uključeno još pet zemalja.
U Beograd su ovih dana, povodom udesa aviona na letu "Er Srbije", stigle stručne ekipe iz Brazila i Grčke kako bi pomogle da se demontiraju crne kutije, koje snimaju razgovore pilota i tehničke komande. Malo je kompanija u svijetu koje imaju opremu da očitaju te podatke, pa će crne kutije na analizu u Ameriku.
Direktor Centra za istraživanje nesreća Nebojša Petrović rekao je da će na osnovu toga dobiti kompletnu sliku.
"Uz ono što smo imali na početku, uz informacije na licu mjesta, kroz intervjue sa letačkom, kabinskom posadom i kontrolom letenja, i da to uparimo sa onim što je avion snimio o sebi i kako su piloti upravljali", dodaje Petrović.
Prema onome što je do sada poznato, uzrok nezgode je vjerovatno neadekvatna procjena parametara za polijetanje sa manje dužine nego što je planirano, navodi se u izvještaju ove institucije.
Osim vazdušnim, Centar za istraživanje nesreća bavi se vodnim i željezničkim nezgodama, što je definisano Zakonom o istraživanju nesreća u vazdušnom, željezničkom i vodnom saobraćaju iz 2015. godine, kada je Centar i osnovan.
Jasno je utvrđeno koje događaje i nesreće Centar može da istražuje, a propisano je i da istraga mora da se završi za godinu dana.
Iskustvo je važno, ali je teško pronaći stručnjake
U Centru rade iskusni saobraćajni i mašinski inženjeri. Takve stručnjake je teško pronaći u našoj zemlji, kažu upućeni.
Iskustvo je važno, jer nekad na terenu nema očevidaca, snimaka niti bilo koje druge informacije. Za svaku nesreću koju istražuju formiraju posebnu radnu grupu.
"Pored stručnjaka koji rade kao stalno zaposleni u Centru, mi imamo bazu podataka stručnjaka koji su spoljni saradnici, to je preko 60 stručnjaka iz raznoraznih institucija. Svaki pojedinačni slučaj je nova radna grupa koja je sastavljena shodno onome šta jeste glavna tematika", navodi Petrović, prenosi RTS.
Podsjetimo, pilot aviona koji je 18. februara poletio za Diseldorf sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" ubrzo je nakon poletanja tražio da odmah sleti, što je izazvalo blagi zastoj u aeordromskom saobraćaju.
Er Srbija je saopštila da je let JU324 iz Beograda do Diseldorfa, koji je obavljala partnerska kompanija, vraćen u Beograd zbog tehničkih razloga.
(MONDO)