Region

Putarine skuplje za 10 odsto: Evo koliki su troškovi ako idete na more u komšiluk

Autor Dušan Volaš

Na pojedinim auto-putevima se broj vozila u ljetnjem periodu povećava i do tri puta u odnosu na ostatak godine tako da to utiče i na cijene.

Gužve na hrvatskim putevima jer veliki broj turista ide na Jadransko more
Izvor: Profimedia

Od 1. jula do 30. septembra ponovo su uvedene skuplje sezonske putarine za deset odsto, osim za kamione i autobuse, saopštili su Hrvatski autoputevi.

Tako od ove sedmice za prvu grupu vozila cijena putarine na auto-putu A1 na deonici od Zagreba do Karlovca biti 2,80 evra umjesto dosadašnjih 2,50 evra, dok će na dionici Zagreb-Dugopolje poskupiti na 26,40 evra umjesto dosadašnjih 24 evra.

Možda će vas zanimati

Takođe, dionica auto-puta Zagreb-Rijeka koštaće 10,10 evra, dok je do sada bila 9,20 evra, a dionica Zagreb-Goričan umjesto 5,80 evra koštaće 6,40 evra.

Deonica Zagreb-Lipovac na A3 poskupeće na 18,60 evra sa 16,90 evra, a Zagreb - Osijek na 17,70 evra sa 16,10 evra.

Iz HAC-a podsjećaju da su sezonske cijene putarine uvedene 2017. godine, ali i da se nisu primjenjivale posljednje četiri godine kao jedna od mjera podrške građanima i privredi tokom turističke sezone.

Navode i da je HAC pri ulasku Hrvatsku u evrozonu zaokružio iznose na jednu decimalu u preračunavanju cijena putarine, što je korisnicima omogućilo niže cijene. Na primjer, ako je putarina u konverziji bila 20,17 evra, HAC ju je zaokružio na 20,10 evra umjesto na 20,20 evra.

Za razliku od ostalih usluga, HAC nije indeksirao putarine prema inflaciji, a putarina je ista od 2012. godine.

Objašnjeno je i kako je model sezonske putarine jedna od prihvaćenih mjera finansijskog restrukturisanja preduzeća u putnom sektoru. Uvođenje sezonskih cena putarine za pojedine kategorije vozila proizilazi iz činjenice da se u ljetnjim mjesecima ostvaruje oko 40 odsto ukupnog godišnjeg saobraćaja, a na pojedinim auto-putevima se broj vozila u letnjem periodu povećava i do tri puta u odnosu na ostatak godine.

"Shodno tome, troškovi održavanja, obezbjeđenja, nadzora i upravljanja saobraćajem značajno rastu u ljetnjim mjesecima. U ukupnom saobraćaju vozila tokom letnjeg perioda najveće učešće vozila imaju I.A, I. i II. grupe (motocikli, putnička vozila, putnička vozila sa prikolicom i kamperi)", navodi se u saopštenju HAC-a.

(Novi list)