Automobili

Stiže prvi automobil koji se sam zaustavlja ako je vozač pijan

Autor Dušan Volaš

Novi električni Volvo EX90 SUV ima interesantnu bezbjednosnu funkciju.

Izvor: Volvo Cars

Svima nas se desi da nekad nismo u najboljem stanju za vožnju - bilo da smo pod dejstvom alkohola, da smo pospani ili da smo jednostavno rasejani. Nažalost, zdrav razum ne prevlada uvijek, a mi u takvom stanju predstavljamo opasnost - kako za sebe, tako i za druge učesnike u saobraćaju. Ipak, djeluje da se ovom problemu nazire kraj, jer će se na tržištu uskoro naći prvi automobil koji prati da li smo sposobni da vozimo.

U nedavnom saopštenju, Volvo je objavio neke detalje o tome kako funkcioniše njihov "sistem razumijevanja vozača", što je jedna od najinteresantnijih funkcija predstojećeg EX90 električnog SUV-a, koji će biti lansiran početkom novembra.

Razumijevanje vozača je jedna od najinteresantnijih upotreba koju je Volvo planirao za svoje LiDAR senzore, koji su najpoznatiji po iPhone Pro telefonima, od kojih će jedan detektovati prepreke na putu, a druga dva će se fokusirati na oči vozača kako bi sistem utvrdio da li su sposobni za vožnju, odnosno da li im je potrebna pomoć.

Ukoliko sistem smatra da vozač nije sposoban da upravlja vozilom, prvo će se oglasiti upozorenjem, a ukoliko vozač ne koriguje svoju pažnju, početi da usporava, zaustaviti automobil i upaliti sva četiri žmigavca.

"Naše istraživanje pokazuje da jednostavnim posmatranjem gdje vozač gleda i koliko često su mu oči zatvorene, možemo mnogo saznati o stanju vozača", kaže Ema Tiveste, ekspert za bezbjednost u kompaniji Volvo. "Baziranjem računice na našem istraživanju, sistem za detekciju omogućava automobilu da utvrdi da li je sposobnost vozača narušena - možda zbog pospanosti, ometanja ili drugih razloga za nepažnju - i ponudi pomoć na način koji najbolje odgovara situaciji".

Kako se ističe u saopštenju, oči vozača mogu da ukažu na različita stanja. Na primjer, ako vozač "premalo gleda na put", to može značiti da koristi telefon tokom vožnje, ali ako se "previše fokusira na put", to može da signalizira da je zamišljen i ne obraća pažnju na zadatak.

Ostaje nam da sačekamo da Volvo, koji planira da proizvodi samo električna vozila od 2030. godine, lansira svoj novi SUV, kako bi vidjeli uspješnost ovog sistema u praksi, odnosno da li zaista pomaže u uklanjanju pijanih vozača sa puteva. Ukoliko bude uspješan, ne sumnjamo da će drugi proizvođači slijediti ovaj primjer.

(Mondo)