• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pogledajte prvu električnu Korvetu od prije više od 20 godina

Autor Dušan Volaš

Američka kompanija je napravila električni automobil 20 godina prije kompanije Tesla.

 Električna Chevrolet Corvette od prije više od 20 godina Izvor: Chevrolet

Chevrolet je potvrdio da će u nekom trenutku predstaviti električnu verziju čuvene Korvete (Chevrolet Corvette). Međutim, kada se to zaista desi, ovaj sportski automobil na struju neće biti prvi svoje vrste.

Zapravo, prvu električnu Korvetu napravila je Motorola 90-ih godina prošlog vijeka u Ilinoisu, a ta američka kompanija je četvrtu generaciju ovog sportskog automobila sa V8 motorom modifikovala tako da može da ide na struju.

U vremenu kada su električni automobili bili daleko od realnosti, Motorola je napravila prototip električnog automobila koji bi danas bez problema mogao da se suprotstavi sportskim automobilima na benzin. Ono što je još zanimljivije, na internetu gotovo da ne postoje bilo kakve informacije o ovom električnom automobilu.

U pitanju je zaista impresivan projekat koji je živio u analognom dobu, i završio se prije nego što je internet uspio da se nadvije nad njime i učini ga besmrtnim za cijeli svijet.

Sem velike gomile papira koje uključuju šematske prikaze i brojne proračune, vrlo malo se zna o ovom vozilu. Posebno interesantan detalj jesu tablice na automobilu sa oznakom EL (electric vehicle) koja je u jednom trenutku bila obavezna oznaka za električne automobile u Ilinoisu, ali u vremenu u kom je ova Korveta nastala - malo ko bi shvatio njeno značenje.

Električna Korveta Motorola kompanije spolja je gotovo identična originalnom fabričkom modelu, dok je unutrašnjost znatno drugačija. Ispod haube nalaze se kutije koje zauzimaju prostor koji bi inače popunjavao V8 motor. Neke od njih obilježene su sa visok napon oznakama, i sadrže baterije koje napajaju automobil. Baterije se nalaze i u gepeku i drugim dijelovima automobila, a vjeruje se da je to zbog toga što su inženjeri željeli da spuste težište automobila.

Iako automobil trenutno nije u voznom stanju, pretpostavlja se da je bio veoma brz jer pojedini dokumenti otkrivaju da je njegova snaga iznosila 428 KS.

Motorola je uložila poseban trud da cijeli projekat ostane pod velom tajnosti pa je čak zabranila inženjerima da rade na baterijama za auto kada se u njihovim prostorijama ili u blizini nalaze gosti, ali kao i sa mnogim drugim stvarima u svijetu tehnologije, informacije pronađu svoj put do javnosti...

Šta vi kažete na ovo?

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop