17-godišnjak je napravio prototip motora koji ne koristi rijetke metale, što je najveći problem motora današnjih električnih automobila.
Mladi inženjer po imenu Robert Sanson osvojio je prvu nagradu i 75.000 dolara na ovogodišnjem međunarodnom sajmu nauke i inženjerstva Regeneron, najvećem međunarodnom takmičenju srednjih škola.
Njegov novi izum bi jednog dana mogao da transformiše industriju električnih vozila, jer njegov sinhroni reluktantni motor donosi poboljšanje performanse u odnosu na prethodne modele.
Obično se ovi tipovi motora koriste za pumpe i ventilatore, ali nisu dovoljno snažni za električna vozila. Sansonov novi model poboljšava obrtni moment ovih motora, koji ne zahtijevaju rijetke metale, koji se često dobijaju iz neetičkih izvora.
Srednjoškolac je odlučio da unapreijdi postojeće modele sinhronih reluktantnih motora kada je naišao na video koji objašnjava prednosti i nedostatke električnih automobila, u kom je bilo riječi o štetnosti korišćenja retkih metala po životnu sredinu. Za godinu dana je kreirao prototip koji ima veći obrtni moment i efikasnost od postojeći modela ove vrste motora. Prototip je napravljen od 3D štampane plastike, bakarnih žica i čeličnog rotora.
Sinhroni reluktantni motori koriste čelični rotor sa vazdušnim prazninama urezanim u njega, poravnatim sa rotirajućim magnetnim poljem. Motor generiše magnetno polje koristeći magnetnu reluktanciju. Sanson je u svom dizajnu uklonio vazdušne praznine kako bi ugradio još jedno magnetno polje dodavanjem više materijala. Nažalost, on nije otkrio više informacija, jer se nada da će patentirati svoj dizajn.
Izvor: Robert SansoneSanson kaže da mu je trebalo 15 pokušaja da napravi uspješan prototip. Nakon nekoliko testova, otkrio je da njegov dizajn pokazuje 39% veći obrtni moment i 31% veću efikasnost pri 300 obrtaja u minuti. Pri 750 obrtaja u minuti, pokazao je 37% veću efikasnost. Sanson nije mogao da testira svoj motor na većem broju obrtaja zbog činjenice da bi se plastični prototip rastopio, ali sada kada je stekao priznanje za svoj dizajn, nada se da će moći stvori potpuno funkcionalan prototip koristeći čvršće materijale.
Izvor: Robert SansoneDa je Sansonova ideja budućnost industrije električnih automobila govori i činjenica da veliki proizvođači, uključujući BMW i MAHLE, razvijaju motor bez magneta - iz istih razloga kao i Sanson. Naime, proizvodnja običnih magnetnih motora je mrlja EV industrije, jer je glavna ideja usmjerena ka održivosti. Ogromna većina potrebnih rijetkih metala se kopa u Kini, što znači da je zapadna industrija električnih vozila trenutno veoma zavisna od njihovog uvoza.