Ako je cijena najpovoljnijeg evropskog elektromobila oko 20.000Є, ne čudi zabrinutost zbog konkurencije iz Kine koja je danas u stanju da proizvede kvalitetna vozila po mnogo konkurentnijim cijenama.
U pokušaju da se izbore sa nadirućom kineskom konkurencijom, evropski proizvođači električnih automobila za blisku budućnost najavljuju manje i jeftinije modele koji bi cenom mogli da pariraju kineskoj konkurenciji, kao i da nižom cijenom pospješe širenje elektromobilnosti.
Tako je nedavno predstavljen Citroen e-C3, mali crossover koji deli platformu sa budućim Fiat Pandom, koji će se od kraja 2024. proizvoditi u Kragujevcu, a koji je još prije zvanične premijere ponio titulu "prvog pristupačnog evropskog električnog automobila".
Međutim, kada sljedeće godine bude startovao na tržištu, predstavljeni e-C3 će se prodavati po cijeni od 23.300 evra, dok je za 2025. godinu najavljena verzija sa manjom baterijom i autonomijom, koja bi trebalo da košta ispod 20.000 evra.
E sad, ako je cijena najpovoljnijeg evropskog elektromobila oko 20.000, onda ne treba da čudi zabrinutost zbog konkurencije iz Kine, budući da je auto-industrija te zemlje danas u stanju da proizvede veoma kvalitetna vozila po mnogo konkurentnijim cijenama.
Najnoviji primer toga je Chery Little Ant (Little Ant – engl. Mali mrav), savremeni, minimalistički elektromobil, sposoban da preveze četiri osobe, koji se prodaje po cijeni od – 9.900 evra.
Chery New Energy, odeljenje kineskog auto-giganta kompanije Chery za proizvodnju električnih vozila, već proizvodi nekoliko modela sa pogonom na baterije, među kojima je najnoviji Chery Little Ant New Edition izuzetnu pažnju provukao svojom cijenom od 77.900 do 82.900 juana, odnosno grubo sračunato – između 9.900 i 10.500 evra.
Riječ je o automobilu kompaktnih dimenzija (3.242 mm/1.670 mm/1.550 mm, uz međuosovinsko rastojanje od 2.150 mm), ali dovoljno prostranom da u njega mogu da se smjeste četiri osobe. Idealnom prevoznom sredstvu za gradsku vožnju, probijanje kroz gradske gužve i snalaženje na pretrpanim parkinzima.
Mali automobil se nudi u standardnoj verziji, koja se može dobiti u nekoliko različitih konfiguracija, u zavisnosti od snage motora i baterija. Autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi od 251 do 301 kilometar.
U ponudi je i high-end verzija sa baterijom većeg kapacijteta, koja omogućava veći domet od 400 kilometara sa jednim punjenjem (tabela iznad). Čini se da je to za gradsku vožnju više nego dovoljno, pa čak i više od toga.
Sve verzije podržavaju brzo punjenje, pa je za 40 minuta baterije moguće napuniti do 80 odsto kapaciteta. Maksimalna brzina je 100 kilometara na čas, a postoje četiri moda vožnje: Normal, Eco, Sport i Epedal.
Unutrašnjost automobilčića je opremljena minimalistički, a u njoj dominiraju bijela, svijetlo plava i crna boja. Ispred vozača se nalazi ekran komandne table, a tu je i centralni displej dijagonale 10,1 inča. Na spisku opcija koje je moguće dobiti uz doplatu su integrisani WeChat, bežično punjenje i daljinski upravljač.
Kupci, takođe, mogu izabrati jednu od sedam boja karoserije: zelenu, ljubičastu, bijelu, sivu, plavu, svijetlo zelenu i ružičatu.
Jedina mana ovako "skockanog" malog elektromobila, koji se prodaje po više nego povoljnoj cijeni, je to što će Chery Little Ant New Edition, barem za sada, biti dostupan samo za kineskom tržištu.
Sigurno da bi neki u vrhu evropske auto-industije voleli da tako i ostane. Nema sumnje, međutim, da bi oni u Evropi bili prilično popularni, imajući u vidu cijene elektromobila evropskih proizvođača, a može se pretpostaviti i da bi njhova prodaja uticala na cijenu evropskih modela.