U 2014. bilo ih je nešto više od 32.000, a prošle godine je premašena cifra od 40.000.
Podaci iz Njemačkog autokluba pokazuju da broj registrovanih Trabanta 601 raste već oko 10 godina. U 2014. bilo ih je nešto više od 32 hiljade, a prošle godine je premašena cifra od 40 hiljada.
Šezdeset godina nakon što je zaživio, mali komunistički istočnonemački automobil Trabant 601, koji je postao poznat u vrijeme pada Berlinskog zida, je tražen oldtajmer, a cijena mu brzo raste. Prosječna cijena dobro očuvanog Trabanta 601 porasla je na oko 7.300 evra“, rekao je stručnjak Gerd Hajneman iz njemačke kompanije BBE Automotiv, "a njegova vrijednost se samo povećava“.
Trabant 601 postao je ikona 1989. godine kada su stotine automobila počele da se kotrljaju preko granice između tadašnje Istočne i Zapadne Njemačke. Ali mnogi drugi ljubitelji automobila teško će se oduševiti Trabantovim 23 konjske snage, njegovim vazdušnim hlađenjem, "vrtoglavom“ maksimalnom brzinom od 100 km/h i karoserijom od plastike.
Njegova privlačnost stoga leži u dva velika, okrugla fara koja mu daju simpatičan izgled nalik crtanom filmu. U komunističkoj Istočnoj Njemačkoj nedostajao je metal, pa su proizvođači karoserija Trabanta radili od tvrde plastike, Duroplasta, koji je sličan bakelitu. Početkom marta 1964. godine, fabrika automobila VEB Sachsenring Automobilverke je po prvi put predstavila međunarodnoj javnosti Trabant 601 na prolećnom sajmu u Lajpcigu. Bila je to modernija verzija Trabanta koja je prvi put sišla sa proizvodne trake 1957. godine.
Trabbi 601 je prodat u više od 2,8 miliona jedinica i proizveden je do 1991. U tipičnoj pastelno plavoj, polarno beloj ili zelenoj boji, mogao se vidjeti u akciji od istočnog Berlina do sjevernog ostrva Rigen.
Podaci iz Njemačkog autokluba pokazuju da broj registrovanih Trabanta 601 raste već oko 10 godina. U 2014. bilo ih je nešto više od 32.000, a prošle godine je premašena cifra od 40.000. Četiri petine ih je na istoku zemlje. Ponovni uvoz je zaslužan za to što je u Njemačkoj sve više trabanata, objašnjava stručnjak Hajneman. Mnogi automobili su vraćeni iz bivših komunističkih zemalja poput Poljske i Mađarske, gdje su takođe nekada bili uobičajeni.
(Mondo)