Tokom rada na modelu SU7, Xiaomi je testirao 576 prototipova i prevezao ukupno 5,4 miliona kilometara, automobil je ispitivan u svim vremenskim uslovima i vožen po temperaturama od -40 do +60 stepeni
Izvršni direktor kompanije Xiaomi posljednjih dana, malo po malo, javnosti otkriva nove detalje o prvom automobilu tog kineskog tehnološkog giganta, koji ovih dana stiže u prodajne salone u Kini.
Nakon što je, prije nekoliko dana, saopštio da će se Xiaomi SU7 prodavati po cijeni od oko 500.000 juana, odnosno oko 65.000 evra, Lei Džun je naveo i da će taj električni četvorotočkaš, osim izuzetnog dizajna i udobnosti u vožnji, biti i "najpametnija limuzina".
Tokom rada na prvom Xiaomi-ju na četiri točka, testirano čak 576 prototipova na kojima su svi sistemi i parametri automobila provjeravani i usavršavani. SU7 je, tokom tih testova, prevalio ukupno 5,4 miliona kilometara, od čega je 3.000 prevezao lično Džun.
Razdaljinu između Pekinga i Šangaja od 1.276 kilometara izvršni direktor Xiaomi-ja je uspio da savlada za 15 sati. Vožnju je prekidao u dva navrata zbog dopunjavanja baterija, vozeći prosječnom brzinom od 100km/h, naveo je Xiaomi na društvenoj mreži Weibo.
I za Sibir, i za pustinju
Xiaomi SU7 je ispitivan u svim vremenskim uslovima i vožen po temperaturama u rasponu od -40 do +60 stepeni. Proizvođač posebno ističe da je elektromobil vožen čak i na nadmorskoj visini od 4.768 metara.
Prema mjerenju po kineskom CLTC (skr. od China Light Duty Vehicle Test Cycle) ciklusu, automobil ima autonomiju od 800 kilometara sa jednim punjenjem baterije, čime je nadmašio popularni Teslin Model 3.
A ukoliko se, tokom pauze u vožnji, baterija dopuni od 15 do 85 odsto, efektivni domet tada iznosi oko 560 kilometara.
Najniži otpor vazduha, vrhunsko ubrzanje
Automobil dolazi sa dve vrste pogona, zadnjim i pogonom na sve točkove. Električni motor prve verzije na zadnju osovinu isporučuje 295 "konja", dok verzija sa pogonom na sva četiri točka ima i prednji motor sa 368KS, pa ukupna snaga ovde iznosi 663 konjske snage.
Uz jedan od najnižih koeficienata otpora vazduha među serijskim automobila – od samo 0,195 Cd, jednomotorna verzija ima maksimalnu brzinu od 210 km/h. Dvomotorna verzija može da razvije maksimalnih 265 na sat, uz ubrzanje od 0-100 na sat od 2,78 sekundi. Poređenja radi, električni Porsche Taycan u najsnažnijoj Turbo S verziji sa 939KS do "stotke" ubrzava za 2,8 sekundi.
Jedna od glavnih "pametnih" funkcija koju automobil nudi je njegova integracija sa Xiaomi HyperOS operativnim sistemom. Prema najavama iz kineske kompanije, kupci će moći da izaberu između fizičkih tastera na komandnoj tabli ili komandi na ekranu osjetljivom na dodir.
Počinje prodaja
Kako je ranije najavljeno, Xiaomi SU7 bi u prodaju trebalo bi da bude pušten 28. marta, a do kraja ovog mjeseca da bude dostupan u 29 gradova Kine.
Poznato je i da bi taj broj uskoro trebalo da bude proširen za još 10 gradova, ali još uvijek nema informacija o njegovom plasmanu na ostala svjetska tržišta.
(MONDO)