500 konja

Novi Maskov metak na točkovima: Najbrži Tesla Model 3 – "osvježenje" u sjenci slabe prodaje i masovnih otpuštanja

Autor Dušan Volaš

Tesla Model 3 Performance uskoro i zvanično stiže u salone, u trenutku kada kompanija pritisnuta snažnim naletom kineske konkurencije, polazi kroz možda najozbiljnije probleme od svog osnivanja

Tesla Model 3 Performance
Izvor: Electrek via Instagram / Barbie Acevez

Uprkos tome što bilježi pad prodaje, otpušta više od 14.000 radnika i sve teže izlazi na kraj sa navalom kineske konkurencije, kompanija Tesla izgleda čini sve kako bi izbjegla mogućnost da se stvori utisak da posustaje i gubi korak na tržištu.

Predstavljanje osvježenog modela Tesla Model 3 Performance sve je bliže, pa je, u skladu sa "trendovima" koje prate takve događaje, sve više "curenja informacija" o svemu onome što najbrža "trojka" donosi.

Iako je više puta bio primijećen u saobraćaju, i u SAD i u Evropi, sada su se prvi put pojavile jasne fotografije visoke rezolucije. Tako se, već na prvi pogled, vidi da je ovaj električni automobil dobio veće točkove sa novim sportskim felnama i većim sportskim kočionim diskovima, novi zadnji spojler od ugljeničnih vlakana i nova sportska sjedišta.

Nedavno je otkrivena da će osveženi Model 3 dobiti unapređeno sportsko vješanje, što se može uočiti iz činjenice da je niži i "spušteniji", odnosno bliži tlu, od osnovnog modela. Nov je i izraženji prednji branik sa izraženim bočnim usisnicima za vazduh.

Kada je o pogonu riječ, ovo je najsnažniji Model 3 dosada, koji je dodatak Performance u imenu zaradio zahvaljujući "potpuno novom pogonu visokih performansi". To, prema nezvaničnim podacima, znači da od 0 do 100km/h ubrzava za manje od 3 sekunde, što mu omogućava značajno unapređeni kombinovani pogon od ukupnih ("izlaznih") 500 konjskih snaga. Prednji elektromotor bi trebalo da ima 201, a unapređeni zadnji 406 "konja".

Novi softver će kontrolisati adaptivno vešanje, koje je moguće podestiti za udobnu svakodnevnu, kao i za oštriju sportsku vožnju. Tesla obećava i Track Mode opciju, koja vozačima omguđava fino podešavanje balansa upravljanja, kontrole stabilnosti i regenerativnog kočenja.

Koliko će novi Tesla Model 3 Performance koštati još uvijek nije poznato, kao ni to da li će na njega biti primijenjeno nedavno sniženje cijena primenjeno na više modela. Imajući u vidu podatke iz posljednjeg finansijskog izvještaja kompanije, predstavljanje najbržeg Modela 3 vjerovatno je način da se situacija bar malo "zasladi".

BONUS VIDEO: