Rezultati novog istraživanja pokazuju da će se bar tri od 10 vlasnika električnih automobila u svijetu vratiti automobilima koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorijevanjem
Trend opadanja prodaje električnih automobila, koji je u većini zemalja nastupio nakon ukidanje državnih subvencija za njihovu kupovinu, prisutan je već mjesecima unazad. To je proizvođače nateralo da ponovo razmisle kako o planovima daljeg razvoja elektromobila, tako i o tome da li bi u dogledno vrijeme trebalo razmišljati o potpunom ukidanju benzinaca i dizelaša.
Nisu, međutim samo proizvođači ti koji se "premišljaju", pošto slični glasovi sada dolaze i od strane kupaca. To potvrđuje i novo istraživanje čiju rezultati pokazuju da bar tri (do četiri) od 10 vlasnika električnih automobila u svetu kaže da će se ponovo vratiti automobilima koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
Najčešći razlozi za to su problemi sa punjenjem, odnosno (ne)dostupnošću javnih punjača, zatim visoki troškovi vlasništva, kao i problem potrebe za planiranjem (dužih) putovanja, kada se vlasnici električnih modela susreću sa brojnim teškoćama, navodi se u rezultatima istraživanja američke konsultantske kuće McKinsey&Co.
U Sjedinjenim Američkim Državama taj broj iznosi gotovo nevjerovatnih 46 odsto, dok je taj procenat na globalnom nivou nešto niži i iznosi 29 odsto. Prethodna istraživanja sprovedena na ovu temu su pokazala znatno niže procentne potencijalnih povratnika na benzin i dizel.
Filip Kampšof, šef McKinsey-jevog Centra za mobilnost budućnosti, i sam potvrđuje da su rezultati istraživanja krajnje iznenađujući i neočekivani: "Mislio sam da kada jednom kupite električno vozilo, uvijek ostajete kupac električnog automobila", rekao je Kampšof u podakastu Automotive News-a.
Iz McKinsey-ja tvrde da su se stavovi potrošača, kako iz navedenih objektivnih, tako i iz ličnih razloga prilično promijenili u posljednje vrijeme. Stručnjaci te kuće procjenjuju da će se mlađi ljudi sa električnih, najvjerovatnije vratiti automobilima sa pogonom na foslina goriva.
Zanimljivo, jedan od razloga za to je, baš u slučaju mlađih vozača, kritičko izvještavanje medija o kompaniji Tesli i sve veći broj negativnih vijesti o njenom osnivaču i izvršnom direktoru Ilonu Masku.
Treba, međutim, uzeti u obzir i činjenicu da tehnologije na kojima se zasniva elektromobilnost stalno napreduju, a sve se češće najavljuju i novi savremeni SUS motori i hibridni pogon, pa će se stavovi vozača i budućih kupaca na ovu temu u godinama pred nama, gotovo sigurno mijenjati.