Automobili

Ispravna i nakon 1,6 miliona kilometara - Predstavljena revolucionarna baterija za električne automobile

Autor Dušan Volaš

Testovi pokazuju da ove baterije mogu izdržati više od 5000 ciklusa prije nego što njihovo zdravlje padne ispod 70%.

Izvor: Farasis Energy

Na ASEAN konferenciji, događaju koji se prošle nedjelje na Tajlandu okupio brojne aktere lanca snabdijevanja za automobile, kineska kompanija Farasis Energy predstavila je novu bateriju za električna vozila. Novo rješenje obećava izuzetne karakteristike, od kojih se posebno izdvajaju otpornost na spoljašnje temperature i veliki broj ciklusa punjenja.

Nova baterija nudi mogućnost normalnog rada pri temperaturama između -30° C i 65° C, a može nastaviti da radi čak i kada njeno zdravlje, odnosno maksimalan kapacitet padne na 70% nakon nekoliko hiljada ciklusa punjenja.

Konkretno, pri testovima na temperaturi od 25° C, baterijska ćelija je nakon 2.500 ciklusa punjenja uspela da zadrži zdravlje iznad 70%. S druge strane, u znatno toplijim uslovima, odnosno pri temperaturi od 45° C, zdravlje baterije je bilo na istom nivou nakon 1.500 ciklusa punjenja.

Izvor: Farasis Energy

Štaviše, najnovija tehnologija sa polučvrstim elektrolitom može značajno poboljšati stabilnost na nivou materijala, što dovodi do nevjerovatno dugog veka trajanja baterije. Testovi sprovedeni u laboratoriji Farasis Energy, koji su oponašali normalne uslove, pokazali su da ove baterije mogu izdržati više od 5000 ciklusa.

Kako tvrde iz kompanije, sprovedeni testovi su ekvivalent vožnje od čak 1,6 miliona kilometara. Zaista nevjerovatna brojka zbog koje novo rješenje ima potencijal da nađe primjenu ne samo u električnim automobilima, već i u komercijalnim vozilima, autobusima, kamionima, pa čak i električnim letjelicama.

Ukoliko do sada niste čuli za Farasis Energy, važno je znati da ova obećanja ne dolaze od nepoznate startap kompanije. Kineska firma na tržištu baterija uspješno posluje već 27 godina. Zapravo, Farasis je prvi na svijetu predstavio natrijum-jonsku bateriju za električna vozila.

Još uvijek nije poznato kada ćemo novu bateriju videti u prvim električnim automobilima, ali ukoliko su obećanja tačna, ne bi trebalo da čekamo predugo.

DA LI STE VIDJELI KAKO IZGLEDA PRVI SOLARNI KAMPER NA SVIJETU?