• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fizički tasteri ili ekran na dodir: Koje rješenje je bezbjednije i efikasnije u automobilima?

Veliki ekran na konzolnoj tabli može biti veoma koristan. Međutim, postavlja se pitanje da li su moderne tehnologije u automobilima uvijek bolje rješenje.

 Tasteri na ekranu u automobilima Izvor: Unsplash

Mnogi proizvođači automobila se u posljednje vrijeme udaljavaju od dobrih starih tastera i prekidača u korist informativnih ekrana na dodir na centralnoj konzoli.

Možda ste i vi među onima koji se žale na ovakva rješenja, te smatraju da su stari, dobri dugmići bili bolji. Ukoliko je to slučaj, značiće vam podatak da ste u pravu, jer je jedno testiranje to i dokazalo, ali i pokazalo da su "staromodni" sistemi bezbjedniji i efikasniji od modernih.

Izvor: BMW Group

U pitanju je istraživanje koje je sproveo Vi Bilagare. Ovaj švedski automobilski magazin je 2022. godine obavio testove na 12 automobila - 11 relativno modernih i jednim Volvo četvorotočkašem iz 2005. godine sa isključivo fizičkim kontrolama.

Sami testovi su bili veoma jednostavni. Vozači su dobili instrukcije da se kreću praznom pistom brzinom od 110 km/sat i izvrše četiri zadatka - od prilagođavanja klime do podešavanja radija.

Rezultati su, u najmanju ruku, bili iznenađujući, jer je Volvo iz 2005. godine tokom testa daleko nadmašio moderne automobile opremljene ekranom na dodir. Test vozač je obavio sva četiri zadatka za samo 10 sekundi i pređenih 306 metara. S druge strane, najbolje vrijeme u modernijim automobilima je bilo 13,5 sekundi. Iako djeluje kao mala razlika, u pitanju je izuzetak, jer je vozačima u većini vozila bilo potrebno više od 20 sekundi i pređenih 600 metara da obave zadate radnje.

Ispod možete vidjeti koliko je vremena bilo potrebno da se obave sva četiri zadatka u različitim automobilima, kao i pređenu distancu:

  • BMW iX - 30,4 sekundi / 928 m
  • Dacia Sandero - 13,5 sekundi / 414 m
  • Hyundai Ioniq 5 - 26,7 sekundi / 815 m
  • Mercedes GLB - 20,2 sekunde / 616 m
  • MG Marvel R - 44,9 sekundi / 1372 m
  • Nissan Qashqai - 25,1 sekunda / 765 m
  • Seat Leon - 29,3 sekunde / 895 m
  • Subaru Outback - 19,4 sekunde / 592 m
  • Tesla Model 3 - 23,5 sekundi / 717 m
  • Volkswagen ID.3 - 25,7 sekundi / 786 m
  • Volvo C40 - 13,7 sekundi / 417 m
  • Volvo V70 (2005) - 10,0 sekundi / 306 m

Kako je veličina uzorka premala, ova studija, naravno, nije savršena. Ipak, nesumnjivo navodi na razmišljanje u svojim implikacijama.

Izvor: Volkswagen / ADAC

Zasigurno je da su moderne centralne konzole veoma moćni sistemi, sa prikazima kamera, naprednom GPS navigacijom i podrškom za multimedijalni sadržaj. Ipak, kada takvi interfejsi nisu jednostavni za korišćenje, a kontrolišu stvari kao što su brisači vjetrobranskog stakla ili klima uređaj, ne samo da mogu biti stvar frustracije, već i opasnost pri vožnji.

Tradicionalni dugmići, kontroleri i prekidači imaju taktilnost koja omogućava vozačima da ih intuitivno pronađu i podese dok drže pogled na putu - ekran osjetljiv na dodir to ne nudi (još uvijek). Analogne kontrole su takođe trajno pozicionirane, dok moderna rješenja mogu zahtijevati dodatnu navigaciju kroz interfejs kako bi se došlo do željene funkcije.

(Mondo)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop