• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nije TDI, nema DPF, ni plivajući zamajac: Audi predstavio svoj najsnažniji i najbrži model ikada

Autor Dušan Volaš

Najoviji i najbrži E-Tron GT od 0 do 100km na sat ubrzava za samo 2,5 sekunde, što je samo dvije desetinke sporije od njegovog "strijeg brata" Porsche-a Taycan

 Audi E-Tron GT najsnažnji poznate najbrži cijene Izvor: Audi

Volkswagen-ova luksuzna podružnica Audi upravo je predstavila unapređeni model E-Tron GT za 2025. godinu, koji je dobio više snage, veću brzinu punjanja baterija i veću autonomiju kretanja, a takođe je i lakši za oko 20 kilograma.

Ažurirani "mlađi brat" električnog modela Porsche Taycan će sada biti ponuđen u tri različite verzije: S E-Tron GT, RS E-Tron GT i najprestižniji RS E-Tron GT Performance.

Ovim unapređenjem E-Trona, Audi će tržištu ponuditi svoj najsnažniji model ikada proizveden, koji na točkove isporučuje moćnih – 912 konjskih snaga. To jeste mnogo, ali je ipak nešto manje od Taycan-a Turbo GT i njegovih monstruoznih 1.019 "konja".

Novi E-Tron je ne samo najsnažniji, nego i najbrži Audi ikada, koji od 0 do 100km/h ubrzava za samo 2,5 sekunde, što je samo dvije desetinke sporije od Porsche-a.

Ni dve slabije verzije E-Trona nisu "za bacanje". RS E-Tron ima 845KS i sprint do stotke za 2,8 sekundi, dok osnovni E-Tron ima "samo" 671KS i ubrzanje od 3,4 sekunde.

Modeli sa oznakom RS dostižu maksimalnu brzinu od 250, a osnovni E-Tron 245 kilometara na sat. Sva tri automobila opremljena su sa dva motora koja omogućavaju pogon na sve točkove, dok verzija sa jednim motorom i pogonom na zadnje točkove nije u planu.

Najveći električni Audi sedan takođe je dobio i unapređene baterije, čiji je kapacitet povećan na 84 na 97kWh, dok im je težina smanjena za čak devet kilograma. Ipak, bez obzira na to smanjenje, težina baterija ipak iznosi cijelih 625 kilograma.

Baterije sada podržavaju maksimalnu snagu punjenja od 320kW za razliku od prethodnih 270kW. A to znači da se baterija od 10 na 80 procenata puni za 18 minuta, pa mu je tako potrebno samo 10 minuta da trenutni domet poveća za nekih 280 kilometara.

Audi e-Tron GT za 2025. godinu – Luksuzniji i sportskiji
Izvor: YouTube / YOUCAR

Bitno je pomenuti i to da je ceo automobil sada lakši za skoro cijelih 10 kilograma u odnosu na svoje prethodnike.

A ako vam je efikasnost važnija od brzine i performansi, možda bi trebalo da razmislite i da preskočite RS model i uzmete standardni S. Audi navodi maksimalni domet od 608 kilometara, po WLTP ciklusu.

Audi navodi da će početna cijena modela S E-Tron GT biti 126.000 evra Njemačkoj. RS E-Tron GT košta 147.500 evra, dok će se najskuplji RS E-Tron GT Performance prodavati po cijeni od 160.500 evra.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:31
Porsche Road Tour od Beograd do Kopaonika
Izvor: Dream Multimedia
Izvor: Dream Multimedia

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Turbo

Ja ga nikad kupio nebi. Ljep jeste ali za mene elektricna kola nemaju dusu sto kazu

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop