Neočekivano

Pad interesovanja za električne automobile u SAD: Ljudi više ne vjeruju da su toliko "zeleni"?

Autor Smartlife

Rezultati najnovijeg istraživanja pokazali da se raspoloženje kupaca promijenilo kada je riječ o električnim automobilima.

Izvor: Tesla

Interesovanje Amerikanaca za električne automobile prvi put je opalo u posljednje četiri godine, pokazao je najnoviji izveštaj Pew Research centra.

Samo troje od deset Amerikanaca koji su učestvovali u anketi izjavilo je da razmatraju kupovinu električnog automobila, a pad u poređenju sa 2023. godinom iznosi deset procenata.

Hyundai Casper – mali gradski SUV od koga je nastao električni Inster
Izvor: Hyundai

Ispitanici su istakli da su najviše zabrinuti za pouzdanost električnih automobila, kao i da je njihova cijena u poređenju sa tradicionalnim automobilima velika prepreka.

Interesantan aspekt koji je istaknut u istraživanju je značajan pad u još jednoj oblasti. Sve manje ljudi smatra da su električni automobili zaista bolji za prirodu u odnosu na tradicionalna vozila. Zapravo, kako se samo 47% ljudi izjasnilo da su električni automobili bolje rješenje po životnu sredinu, to znači da je zabilježen pad od 20% u poređenju sa 2021. godinom.

Još jedno interesantno, ali očekivano otkriće u izvještaju je podela prema političkim ubeđenjima. Većina Amerikanaca koji podržavaju Demokratsku stranku zastupaju ideju prelaska na električne automobile. U isto vrijeme, 35% onih koji se izjašnjavaju kao simpatizeri republikanaca smatraju električna rješenja štetnijim u odnosu na vozila sa SUS motorima.

Istraživanje ipak ukazuje i neke pozitivnu promjene u ovoj oblasti. Sve više Amerikanaca je spremno da kupi hibride umjesto električnih automobila. Dokaz za to je i sve bolja prodaja hibrida u SAD u posljednje tri godine. Četvoro od deset učesnika izjavilo je interesovanje za kupovinu ovakvog tipa vozila.

Uprkos godišnjem padu, Pew Research je na tromjesečnom nivou zabilježio rast interesovanja za električnim vozilima. Ostaje da se vidi kako će ove brojke uticati na prodaju električnih automobila, pogotovo dok traje cjenovni rat i u koji je uključena i Kina.