Tech services

Proizvođači automobila uvode pretplatu: Žele da vlasnici plaćaju mjesečnu naknadu za korišćenje određenih funkcija

Autor Marko Čavić

Tesla i proizvođači drugih automobila žele da plaćamo mjesečnu pretplatu.

Kompanija Tesla već ima jednokratnu naknadu za samovozeće funkcije uz nadzor vozača, koja staje 10.000 dolara ili mjesečnu pretplatu za tu istu funkciju.

Ova opcija zove se Autopilot tj. unapređena opcija autopilota - Full Self-Driving mode i Tesla želi da ona bude dostupna i vozačima, koji se pri kupovini nisu odlučili za nju, ali po mjesečnoj pretplati.

Na sličan način Tesla i drugi proizvođači automobila žele korisnicima da ponude i ostale opcije i dodatke, koji će se plaćati mjesečno. Radi se o tzv. povezanom doživljaju vožnje automobila, koji uključuje samostalnu vožnju vozila, navigaciju, zabavne i druge internet funkcije.

Recimo Tesla Motors po cijeni od 10 dolara mjesečno naplaćuje svoje povezane servise, među kojima su stanje u saobraćaju tokom vožnje, upozorenje na semafore, radove na putu, isključene trake, policijske patrole, igre, muzički striming servisi i druge internet usluge. Kupovinom premijum paketa ove usluge se dobijaju obično na godinu ili dvije besplatno, nakon čega se plaćaju mjesečno, po unapred utvrđenoj cijeni.

I General Motors kompanija je spremna da ponudi svoj internet-autopilot servis, koji će mjesečno koštati 25 dolara, a biće predstavljen svim korisnicima u svijetu istovremeno u prvoj polovini 2021. godine. Sve što će biti potrebno je posjedovati eSIM, SIM karticu u kokpitu za internet ili na neki drugi način automobilu obezbjediti internet vezu.

I Volkswagen već ima svoj servis, koji mjesečno košta 20 dolara, a namijenjen je samo premijum vozilima. Paket sadrži muzičke i filmske striming servise, izvještaj o saobraćaju, vremensku prognozu, kratke najvažnije vijesti i Wi-Fi podršku.

Nissan je, kao i gorepomenuti rivali, spremio svoj paket tzv. tech services-a, koji se prodaje po cijeni od skoro 1.900 dolara jednokratno ili po pretplati od osam do 13 dolara u zavisnosti koji tip servisa se odabere. Nissan, za razliku od rivala nudi i neke bezbjednosne GPS servise i nadzor putem uvek povezanog interneta protiv krađe i zloupotrebe automobila.

Iako sve ovo donekle i ima smisla, većina korisnika, osim onih kojima novac svakako ne predstavlja problem, i dalje sve to može da uradi na svom telefonu, koji je povezan na automobil.

Šta vi mislite o ovim auto odlukama?

Tesla Model 3 (MobIT)
Izvor: Car and Driver

(MONDO)

Tagovi