Povlače 82 hiljade električnih automobila: Najveći opoziv u istoriji izazvao požar | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Povlače 82 hiljade električnih automobila: Najveći opoziv u istoriji izazvao požar

Autor Edin Delibašić
Autor Edin Delibašić

Hjundai iz Njujorka povući će 82.000 električnih automobila širom sveta kako bi zamenili baterije nakon 15 izveštaja o požarima.

Izvor: MONDO/Predrag Vujić

Uprkos relativno malom broju ovih automobila, Hjundaijev opoziv jedan je od najskupljih u istoriji, signalizirajući kako bi kvarovi na električnim automobilima mogli stvoriti pozamašne troškove za proizvođače automobila – barem u bliskoj budućnosti, prenosi crnogorski portal Investitor.

Povlačenje će Hjundai koštati milijardu korejskih vona ili 900 miliona dolara. Prosečni trošak po vozilu iznosi 11.000 dolara – što je, kako ocenjuje CNN biznis, astronomski visok broj.

Zamena cele baterije krajnja je mera koja zahteva sličnu količinu posla i troškova kao zamena celog motora tradicionalnog automobila sa unutrašnjim sagorevanjem.

Vrlo malo opoziva automobila na benzinski pogon zahteva zamenu celog motora. Jedan od retkih izuzetaka bio je opoziv 785 sportskih automobila Porše 911 GT3 iz 2014. godine. Porše nije objavio troškove tog opoziva, ali je sigurno bio skuplji po vozilu od ovog slučaja Hjundaija.

 Ipak, opoziv koji košta više od 11.000 dolara po vozilu izuzetno je redak. Precizne brojke nisu dostupne jer većina proizvođača automobila ne otkriva troškove svojih opoziva.

Budući da je na ulici toliko više automobila na benzinski pogon nego EV-a, ukupni trošak tih opoziva lako može premašiti 900 miliona dolara koje ovaj potez košta Hjundai. Na primer, Dženeral Motors nedavno je naplatio 1,2 milijarde dolara troškova za zamenu vazdušnih jastuka Takata, ali to je pokrivalo 7 miliona vozila, što znači da je opoziv koštao manje od 200 dolara po vozilu.

Prosečni trošak automatskog opoziva tokom poslednjih 10 godina iznosio je oko 500 dolara po vozilu, prema Mikeu Heldu, direktoru automobilske i industrijske prakse u AlixPartners, globalnoj konsultantskoj kući.

Cena Hjundaijevog opoziva još je jedan pokazatelj koliko su skupe EV baterije u odnosu na cenu celog automobila. Dok se cena baterija ne smanji, kroz veću proizvodnju u svetu i ekonomiju obima, troškovi izrade električnih vozila ostaće veći od poredivih benzinskih automobila.

(MONDO/Blic)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA