Modni influenseri su učinili modu pristupačnijom široj publici, ali s druge strane, oni svojim masovnim uticajem u stvari uništavaju pravi osjećaj za stil.
Influenseri danas najčešće prate trendove koje diktiraju velike modne kuće ili popularni brendovi. Njihova misija je da prikažu “ono što se nosi” – često u hit brzim ciklusima, prateći dnevne modne izazove i viralne trendove. Problem nastaje kada ta masovna produkcija i kopiranje jednog te istog trenda kod desetina ili stotina hiljada pratilaca dovodi do uniformnosti i gubitka ličnog stila.
Originalnost i lični pečat polako postaju rijetkost, zamijenjeni su instant rješenjima i „copy-paste“ modom. Umjesto da razvijaju vlastiti modni izričaj, mnogi influenseri kreiraju "sigurne" outfite koji će najviše lajkova donijeti.
Brza moda i njen uticaj
Influenseri su često i nesvjesni saučesnici u promociji brze mode – kupovine jeftine, kratkotrajne odjeće koja brzo odlazi u otpad. Ovakav pristup ne samo da šteti okolini, već i doprinosi površnosti u pristupu modi.
Pravi osjećaj za stil zahtijeva razumijevanje kvaliteta, kroja, kombinovanja i izražavanja sopstvene ličnosti kroz odjeću. Brza moda i stalna potreba za novim "lookom" koji influenseri propagiraju to ne podstiču.
Influenseri kao marketinški alati
Nije svaki influenser modni stručnjak, a mnogi rade isključivo pod ugovorima s brendovima. Njihova preporuka ne mora biti usklađena sa stvarnim modnim vrijednostima, već je vođena zaradom i popularnošću. Time se često zbunjuju pratioci koji vjeruju da je baš to – savršen stil.
Šta je rješenje?
Pravi stil nije u broju pratitilaca ili skupoj garderobi, već u autentičnosti i hrabrosti da nosite ono što vam odgovara i u čemu se osjećate dobro.
Jer, moda nije samo kopiranje tuđih kombinacija sa Instagrama, već umjetnost samoprepoznavanja i kreativnosti. Influenseri mogu biti inspiracija, ali ne i jedina modna norma.
Na kraju, znamo da influenseri nisu sami krivi za gubitak osjećaja za stil – oni samo odražavaju tržišne trendove i navike potrošača.
Međutim, prevelika zavisnost od njihovih preporuka može sputati razvoj ličnog modnog identiteta i dovesti do uniformnosti u modi.
Vrijeme je da svaki pojedinac preuzme modnu odgovornost i počne da bira svoj stil svjesno i autentično.
(MONDO)