Kakva priča

Zamislite da EA preuzme GTA: E, pa - ne morate više da zamišljate!

Autor Vesna Kerkez

U ne tako davnoj prošlosti, EA je zamalo preuzeo Grand Theft Auto igru…

Izvor: MONDO / Rockstar

Otvorena je sezona akvizicija gejming studija.

Već nam je poznato da je Microsoft prisvojio nekoliko manjih i VELIKIH studija, kao što su Ninja Theory, Obsidian, Double Fine, ZeniMax, a izgleda da su Amazon i Google isto odlučili da se umiješaju u trku.

Najsvježija novost je, ipak da je čuveni Codemasters odlučio da prihvati ponudu kompanije EA od 1,2 milijarde dolara da pređu pod njihov krov. Nije sve prošlo baš tako lagano, jer je u jednom momentu i Take-Two dao svoju ponudu, ali se EA vratio sa još većom, tako da je Take-Two odlučio da odustane od trke.

Ali da li ste znali da su ova dva izdavača u jednom momentu mogli da rade zajedno pod istom kapom? O, kako bi to izgledalo, zar ne?!

Početkom 2008. godine, EA je pokušao da kupi Take-Two, koji se tada nalazio u ne baš najboljem poslovnom stanju, a naslovi poput GTA, FIFA, BioShock i Battlefield su se zamalo našli pod kontrolom jednog izdavača. Take-Two je prije 15 godina bila kompanija koja se borila sa različitim problemima iako je posjedovala GTA franšizu, a nadolazeći naslovi poput Rockstar Games Table Tennis, The Da Vinci Code nisu uspjeli da zapale gejming scenu.

Take-Two je zabilježio ogromne gubitke 2006. godine, a izvršni direktor je morao da prizna da je falsifikovao finansijske rezultate. Naredne godine kompanija je promijenila kompletan upravni odbor i krenula da pravi plan za budućnost. Iste godine, Vivendi je objavio da kupuje Activision i spaja dvije kompanije u Activision Blizzard. Ovo je značilo da EA potencijalno može da izgubi poziciju najvećeg nezavisnog izdavača video igara na svijetu.

U nadi da se zadrži na vrhu EA je bacio oko baš na Take-Two.

EA je dao dvije ponude, ali je Take-Two u oba slučaja odbio iako nije bio u finansijski zavidnom položaju. Ovo nije zaustavilo predstavnike EA-a, koji su počeli da vrše javni pritisak, putem intervjua i različitih objava, a Take-Two je kasnije optužio korporaciju da želi da se domogne njihove kompanije po nerazumnoj cijeni, jer se nalaze u lošoj situaciji, i prije nego što izađe novi naslov. Stvari su postale napete, jer je očigledno bilo da EA pokušava svim načinima da Take-Two akcionare nagovori da je prodaja najbolja solucija.

Takoreći rat je trajao sve do 2008. godine kada je GTA IV izašao na Xbox 360 i PS3 i uspio da koliko-toliko kompaniju vrati na noge. Šest mjeseci nakon razmjene pisama i inicijalnih ponuda, predstavnici EA su objavili da su odlučili da odustanu. Take-Two akcije jesu se stabilizovale, ali već sljedeće godine opet je zabilježen drastičan pad, koji je brinuo sve one, koji su njima upravljali.

Priča na kraju, ipak ima srećan kraj.

Take-Two je uspio da pregrmi ogromne gubitke pomoću igara GTA V, Red Dead Redemption 2 i ogromne popularnosti NBA 2K serijala, čije akcije su u prosjeku 200 dolara, što je sedam puta više nego što je za njih EA prije desetak godina nudio.

Na kraju, obe kompanije, Take-Two i EA su trenutno giganti izvadačke scene sa prihodima o kojima su samo mogli da sanjaju te 2008. godine.

Šta vi kažete na ovu priču?

GTA: San Andreas Definitive Edition (MobIT)
Izvor: XXII
GTA: San Andreas Remake video (MobIT)
Izvor: GRIZZLY BEAR

(MONDO / Play! Zine)

Tagovi