Kompanija “Tiltproof” iz Banjaluke, koja je organizovala već dvije sezone takmičenja u Counter Strike: Global Offensive video-igri, napraviće još jedan korak ka unaprijeđenju esport scene u Bosni i Hercegovini.
U trećoj sezoni kreiraće prvu, ali i drugu diviziju, gdje će se amateri i manje iskusni timovi imati priliku takmičiti. Sam koncept prve lige kreiran je po uzoru na najpoznatiju košarkašku ligu na svijetu - NBA, podrazumijevaće kupovinu mjesta i onemogućiti ispadanje timova u niži rang takmičenja. Treća sezona lige počinje 20. februara, a timovi će se nadmetati za prestižnu titulu šampiona, te ukupni nagradni fond u iznosu od 2.500 KM.
Kupovinom učešća timovi dobijaju ne samo dvije i po godine, pet sezona, obezbijeđeno pravo takmičenja, već i pravo u donošenju važnih odluka jer postaju svojevrsni suvlasnici lige. Sergej Sliško, pionir u organizaciji esport takmičenja u BiH i Stefan Đokić, već poznati caster lige osnovali su kompaniju “Tiltproof” i obezbijedili svim ljubiteljima CS:GO igre mogućnost takmičenja na lokalnom nivou, a sada u saradnji sa kompanijom Red Bull podižu esport scenu na viši nivo i pružaju više mogućnosti za napredovanje lokalnim i regionalnim esportistima.
“Za ovaj pristup odlučili smo se iz nekoliko jednostavnih razloga. Lokalna i regionalna esport scena se već godinama muči da ostvari takmičarski integritet, jer ne postoji podrška institucija, javnost iz neznanja na esport gleda kao negativnu aktivnost, a mediji zaobilaze lokalne aktuelnosti iz ovog domena jer im to sve djeluje nesigurno. Zbog toga smo se ujedinili sa 5 progresivnih esport timova, sa kojima ćemo raditi na transformaciji forme naših takmičenja, kako bi postavili zdrave temelje za veoma blisku budućnost gdje ćemo dovesti esport u mainstream dešavanja u našim zemljama”, rekao je Sergej Sliško direktor kompanije “Tiltproof”.
Kompanija “Tiltproof” je već prodala pet "slotova" u prvoj ligi, a ukupno će ih biti sedam. Za preostala dva mjesta timovi će imati priliku da se bore u kvalifikacijama, koje će uskoro biti najavljena. Dok će pravo takmičenja u drugoj ligi imati bilo ko, a maksimalan broj timova će biti 32, obezbijeđujući svim ljubiteljima esporta i CS:GO video-igre borbu za nagradni fond u visini od 500 KM. Svi mečevi će se prenositi na “Tiltproof” YouTube i Twitch kanalima, a sve informacije mogu se pronaći na njihovim Facebook i Instagram stranicama.
“Ekipe će kroz 5 sezona dobiti jedinstvenu priliku da pred sve većom publikom dođu do novih fanova, te izgrade svoj brend esport tima. Učestvovanjem u ligi, kreiranjem dodatnog sadržaja zajedno sa ‘Tiltproof’ organizacijom, kao i ostalim ekipama učesnicama lige, fanovi će dobiti direktnu interakciju i odnos sa igračima ovih ekipa. Takođe, ekipe će gradeći svoj brend, dobiti pristup novim sponzorima i partnerima koji će se svakako u narednih 5 sezona sve više interesovati za gejming industriju”, objasnio je suosnivač kompanije “Tiltproof” Stefan Đokić.
Esport i gejming su postajući nezaobilazan dio svakodnevnice mladih, pružili i mogućnost investicije i širenja poslovanja različitim kompanijama, što dokazuje i podatak da je gejming industrija u 2020. godini zaradila gotovo 160 milijardi američkih dolara.
Svjetska esport scena odavno je prepoznata kako u medijima, tako i u samom društvu, te je gejming postao unosan biznis, a esportisti dobili status sportista. Procijenjuje se da trenutno postoji 2,7 milijardi gejmera na svijetu, a činjenica da se gejming razmatra kao disciplina na Olimpijskim igrama govori i globalnoj prepoznatljivosti ove vrste sporta.
(MONDO)