Verujemo da će biti i Slagalice!
Kompanija Facebook je poslednja u nizu tehnoloških giganata koja svojim korisnicima nude servis za video igre.
Za razliku od konkurencije, Facebook je pošao drugim putem.
Iako još uvek nisu dostupne kod nas, ljubitelji video igara imaju veliku ponudu cloud gejming servisa kao što su Xbox Game Pass, Amazon Luna ili Google Stadia. Ono što razlikuje Facebook-ov servis od ovih je taj što neće biti pretplate, ali isto tako neće biti, makar za sada bogzna kakve ponude.
„Ne obećavamo 4K rezoluciju, 60 frejma po sekundi, kako biste platili 7 dolara i više mesečno. Ne pokušavamo da vas nateramo da kupite hardver ili kontroler“ – ističe Džejson Rubin, potpredsednik Facebook odeljenja za igre. Ova kompanija je na svojoj društvenoj mreži imala brojne video igre bazirane na flašu, kao što je nedavno ugašeni FarmVille, pre nego što su prešli na HTML5. Obe ove tehnoligije su relativno jednostavnije, te pružaju isti takav doživljaj.
Ističe da cloud servis omogućava i nešto kompleksnije igre, a one HTML5 igre će i dalje biti u ponudi, ali će biti premeštene na ovaj servis. „Ova platforma će dozvliti više od 300 miliona ljudi da i dalje igraju ono što vole, ali mi mislimo da će se oprobati i u kompleksnijim video igrama“ – kaže Rubin.
Od danas je dostupan ovaj servis, ali samo u Americi, a većina naslova je poznata korisnicima Android telefona. Igre kao što su Asphalt 9, Mobile Legends, i mnoge druge će uskoro moći da se igraju i preko Facebook društvene mreže. Treba istaći da ovaj servis neće biti dostupan korisnicima iOS uređaja, pošto Apple ne dozvoljava toj kompaniji da rade isto što rade i na Andorid-u, šta god to značilo, iako su iz Facebook kompanije istakli da bi platili 30% za svaku transakciju koliko Apple zahteva.
Pa kako će funkcionisati? Kao i do sada, uđete na Facebook, vidite igru koja vam se dopadne, pa potom kliknete na nju i odmah je igrate. Moći ćete da igrate preko vaših telefona, računara i ostalih uređaja, a ukoliko odlučite da instalirate aplikaciju na vaš telefon, sav progres koji ste napravili na Facebook društvenoj mreži će vam ostati, naravno ukoliko koristite taj profil.
Ovakav servis nije najuzbudljiviji, što i ne mora da bude, a glavna razlika je u tome što Facebook ne prodaje igre. Poslovni model ove društvene mreže je veoma drugačiji, oni uzimaju 30% za kupovinu na njihovoj mreži dok ukoliko neko kupi neki digitalni sadržaj preko zvanične aplikacije te igre, onda ne uzimaju ništa. Najviše para zarađuju od reklamiranja, cilj Facebook-a nije da vas natera da kupite pretplatu, već da vas zadrži na to mreži!
Da li vi igrate na Facebook društvenoj mreži igrice i koje?
(Mondo.rs)