U Zagrebu je danas najavljeno da "iz Hrvatske kreće prvi svjetski pokret - Pokret dobrog uticaja (The Good Influence Movement - GIM)" koji će okupiti, obučiti i dati potvrde "influenserima" za odgovorno društveno djelovanje i pozitivan društveni uticaj.
"Influenseri" su popularne osobe koje svojim primjerom uz pomoć društvenih mreža, televizije i drugih medija, a i uz pomoć komercijalnih sponzora, utiču na javnost u raznim oblastima, posebno preporučujući proizvode, usluge, praksu, ponašanje. Smatraju se uticajnim i navodno iskusnim i stručnim za to što govore o nečemu što promovišu.
Agencija HINA je prenijela da će to biti "globalna inicijativa o etičkom kodeksu influensera" koju je uz podršku Ambasade Francuske u Hrvatskoj pokrenula ; Marina Orsag, komičarka i "influenserka", a koncept razradio "Impact House" čija je direktorka Tamara Puhovski.
"Influenseri" će "procesom sertificiranja" biti ;motivisani i obvezani da se posvete odgovornom društvenom delovanju i pozitivnom društvenom uticaju. To će obuhvatati obuku iz psihologije, sociologije, etike i javne komunikacije.
Orsag je rekla da je "uticaj raznih influensera/ki na ljude i društvo poprilično velik", ali da oni "ponekad ne paze dovoljno na društvenu odgovornost svojih objava", te je zato potrebno da postoji neka organizacija koja bi obučavala o društvenoj odgovornosti, toleranciji, jednakosti, medijskoj pismenosti i "svemu što život čini boljim", kako bi njihove objave postale kvalitetnije i društveno odgovornije.
Orsag je najavila da krajem septembra očekuju prvu GIM konferenciju i da se već javljaju hrvatski, regionalni i strani "influenseri" koji žele da učestvuju, a Puhovski rekla da će 31. avgusta u Zagrebu organizovati okrugli sto i predstavljanje "Etičkog kodeksa influensera/ki".
"Možemo i moramo raspravljati o tome da li je 'influenserstvo' nova struka, ali ne možemo raspravljati o tome da svaka pozicija moći mora biti uparena s razumevanjem i poštovanjem odgovornosti koju ta moć nalaže", istakla je Puhovski.
Ona je rekla da se ne može ignorisati društvena moć "influensera" jer se u svijetu 82 odsto nekih kategorija kupaca oslanja na preporuke "influensera", a računa se da jedan dolar uložen u "influensere", donosi 5,78 dolara dobiti.
(Beta)