Vijesti

Jeftinija pretplata: Netflix uvodi reklame do kraja ove godine

Autor Vesna Kerkez

Poruka koja kruži među zaposlenima donosi nova saznanja

Netflix na telefonu
Izvor: SmartLife / Marko Nešović

Netlix bi mogao da uvede jeftiniju pretplatu sa reklamama mnogo brže nego što se očekivalo.

U poruci koju je kompanija proslijedila svojim zaposlenima, čelnici Netflix-a su rekli da im je cilj da u posljednja tri mjeseca ove godine uvedu paket sa reklamama, kao i da u istom periodu planiraju da “riješe“ dijeljenje lozniki naloga među svojim pretplatnicima, prenosi NY Times preko svojih anonimnih izvora iz kompanije.

Prošlog mjeseca su glasine o novom paketu zapanjile medijsku industriju, pogotovo jer su iz kompanije godinama izjavljivali da se reklame nikada neće pojaviti na njihovoj streaming platformi.

Ipak, Netflix se suočava sa ozbiljnim poslovnim izazovima. U prva tri mjeseca ove godine su izgubili 200.000 pretplatnika, prvi put nakon decenije poslovanja, a očekuje se da će izgubiti još 2 miliona u mjesecima koji dolaze. Od objave pada broja pretplatnika, cijena dionica kompanije je naglo pala, izbrisavši oko 70 milijardi dolara tržišne vrijednosti.

Rid Hejstings, jedan od izvršnih direktora kompanije, rekao je ulagačima da će Netflix ispitati mogućnost uvođenja reklama na platformu i da će to pokušati „da riješi u narednih godinu, ili dvije“.

Nedavno obavještenje osoblju je signaliziralo da se rok ubrzao. “Da, odluka je brza i ambiciozna, zahtijevaće neke kompromise“, piše u poruci.

Predstavnica Netflixa je odbila da komentariše najnovije informacije.

Netflix nudi razne nivoe plaćanja za pristup servisu - najpopularniji paket košta 15,49 dolara mjesečno, a plan je da novi paket košta manje. Ostale streaming platforme imaju slične planove. HBO Max, na primjer, nudi uslugu bez reklama za 15 dolara mjesečno, dok ona sa reklamama košta 10 dolara.

Zaista, u bilješci zaposlenima, čelnici Netflix-a su se pozvali na svoje konkurente, rekavši da su HBO i Hulu uspjeli da “održe svoj brend, nudeći pretplate sa reklamama“.

Prošlog mjeseca, Netflix je takođe najavio da namjerava da naplaćuje više cijene pretplatnicima koji dijele svoj nalog sa nekoliko ljudi.

“Dakle, ako imate sestru, recimo, koja živi u drugom gradu i želite sa njom da dijelite svoj Netflix nalog, to je sjajno“, rekao je Greg Piters, glavni operativni direktor Netflixa, na sastanku o zaradama kompanije. “Ne pokušavamo da zaustavimo to dijeljenje, ali ćemo vas zamoliti da platite malo više, kako biste mogli da dijelite nalog sa njom.“

Piters je rekao da će kompanija „narednih godinu, ili nešto više, dana ponavljati ovaj stav“ o dijeljenju naloga, prije nego što predstavi novi plan.

U poruci zaposlenima, čelnici Netflix-a su rekli da će “zajedno sa paketom sa reklamama, predstaviti i širi plan naplate deljenja naloga.“

Ukoliko želite da učestvujete u anketi posjetite Mondo Pređi na sajt

(MONDO)

Tagovi