Dugo odlagano Tesla Cybertruck električno vozilo i zvanično je dostupno na tržištu po cijeni koja se kreće od „samo“ 60, pa sve do 99 hiljada dolara.
Automobilska kompanija Ilona Maska, poslije više godina odlaganja konačno je lansirala svoje "Tesla Cybertruck" električno vozilo, ali sada vidimo da je ono i više od 50 posto skuplje nego što je Mask to najavljivao tokom 2019. godine.
"Tesla Cybertruck" dolazi u tri opcije: RWD varijantu, odnosno onu sa pogonom na zadnjim točkovima, AWD model to jest onaj sa pogonom na sva četiri točka kao i visokoperformansni "Cyberbeast" sa tri verzije motora. Prvi model košta 60.990 dolara, onaj sa pogonom na sva četiri točka 79.990 dolara, dok njegova najbolja varijanta košta čak 99.990 dolara.
Ovo vozilo je u stvari neka vrsta pikapa na električni pogon čiji su spoljni dijelovi karoserije napravljeni od sjajnog nerđajućeg čelika u futurističkom stilu, a djelimično je inspirisan automobilom koji je pretvoren u podmornicu u filmu o Džejms Bondu „The Spy Who Loved Me“, rekao je Mask na prezentaciji vozila.
Upravo stil koji prati ovo vozilo dodao je složenost u troškove u proizvodnji, a analitičari tvrde da on prijeti da otuđi kupce od tradicionalnih kamioneta koji su fokusirani na korisnost. Mask je na predstavljanju automobila u Teksasu rekao da je ono „bolji kamionet od kamioneta i bolji sportski automobil od sportskog automobila u istom paketu“.
Njegovu karoseriju kompanija Tesla opisuje kao „egzoskeleton“, jer sadrži telo od nerđajućeg čelika i staklo navodno otporno na lomljenje. Ispod tog egzoskeleta, "Cybertruck" ima električnu arhitekturu od 800 V. Najbolja verzija sa tri motora odnosno "Cyberbeast" navodno može napraviti ubrzanje od 0 do 97 km/h za samo 2,6 sekundi. Novo "Tesla" vozilo ima 845 konjskih snaga, a maksimalna brzina najskupljeg modela je 209 km/h.
Tovarni dio od kompozitnog materijala je nešto kraći od dva metra i širok 1,2 metra, dok je nosivost vozila koje inače ima četvora vrata 1.134 kilograma. Kompanija je opremila "Tesla Cybertruck" sistemom upravljanja volanom putem žica koje prilagođavaju rotaciju volana na osnovu brzine vozila. Takođe, centralni ekran u unutrašnjosti vozila opremljen je ekranom dijagonale 18,5 inča kojeg dopunjava sekundarni ekran dužine dijagonale 9,4 inča za putnike na zadnjem sjedištu.
Prognoza je da RWD model dostiže 97 km/h za šest i po sekundi, sa dometom od 402 km. AWD varijanta, sa 600 konjskih snaga može dostići do 97 km/h za 3,9 sekundi uz domet od 547 km. Domet najbolje "Cyberbeast" varijante je navodno 515 km, što je manje od 805 km za jedno punjenje baterija koje je kompanija ranije prognozirala.
Da bi djelimično nadoknadila ovo zaostajanje, Tesla nudi proširivač dometa, dodatnu bateriju koja zauzima okvirno trećinu tovarnog dijela i povećava domet AWD verzije na 756 kilometara, a "Cyberbeast" modela na 708 kilometara.
Osim dometa, kao što smo već ustanovili, ni cijena nije ostala pri početnim najavama. Maskova obećanja o "Cybertruck" vozilu od 40 hiljada dolara nisu ni blizu cijene koje njegovi modeli sada imaju. Eventualni popusti neće biti dostupni barem do 2025. godine.
Kompanija uz ova neobična vozila nudi i dodatke poput šatora ili menjanje boje što se dodatno naplaćuje od tri do pet hiljada dolara. Osnovna garancija za vozilo u traje četiri godine ili pređenih 80.500 kilometara, dok baterija i pogonska jedinica ostaju pod garancijom osam godina ili na pređenih 241.400 km. Očigledno je da neće moći svako da vozi ovaj automobil, koji na kraju krajeva i ne predstavlja baš ono što je obećano prije četiri godine.
Ipak, analitičari očekuju da će "Tesla Cybertruck" izmijeniti pravila u EV industriji i ostati najčešće pominjano vozilo u narednom periodu. Iz ovog ugla nije sasvim jasno da li će Tesla ipak uspjeti da ostvari komercijalni uspjeh sa svojim novim proizvodom.