AI STOP

YouTube riješio da se obračuna sa AI generisanim klipovima: Samo autori originalnog sadržaja će moći da naplate preglede

Autor Ilija Baošić

YouTube uvodi promjene kako bi suzbio najezdu sadržaja generisanog pomoću vještačke inteligencije.

Izvor: JarTee / Shutterstock.com

Kako se alati bazirani na vještačkoj inteligenciji sve više koriste, raste broj YouTube kanala koji izbacuju ogromne količine generisanog, ali kvalitetom sumnjivog sadržaja. Iako ovaj problem postoji već neko vrijeme, čini se da YouTube sprema potez koji bi mogao da stavi "AI talas" pod kontrolu.

Platforma se sada priprema da ažurira pravila monetizacije za kreatore sadržaja. Iako smjernice YouTube Partner Program-a (YPP) još uvijek nisu zvanično izmijenjene, TechCrunch je primijetio dokumentaciju za pomoć korisnicima koja opisuje šta nas očekuje. U njoj jasno stoji da kreatori moraju da objavljuju "originalan" i "autentičan" sadržaj kako bi zarađivali.

U dokumentu se navodi: "Da bi mogli da monetizuju sadržaj kroz YouTube Partner Program (YPP), kreatori su oduvijek morali da postavljaju 'originalan' i 'autentičan' sadržaj. Od 15. jula 2025. YouTube ažurira smjernice kako bi preciznije prepoznao masovno proizveden i repetitivan sadržaj. Ovo ažuriranje bolje odražava kako izgleda 'neautentičan' sadržaj u današnjem kontekstu."

Promena stupa na snagu 15. jula 2025. Kako bi umirio kreatore zabrinute da bi ovo moglo uticati na određene žanrove, kao što su reakcije ili klipovi koji koriste isečke iz drugih videa, Rene Ritchie, direktor za odnose sa kreatorima i urednički predstavnik YouTube-a, objavio je video objašnjenje. On tvrdi da se radi o promeni koja pomaže YouTube-u da lakše prepozna sadržaj koji je masovno proizveden ili ponavlja isti šablon - i koji zbog toga neće moći da se monetizuje.

YouTube monetizacija AI generisanog sadržaja
Izvor: YouTube Insider

Ako kanali koji prave klipove lošijeg kvaliteta izgube pravo na zaradu, biće manje motivacije da nastave sa istim. Kao rezultat, ova promjena bi mogla da pomogne YouTube-u da se konačno izbori sa najezdom AI generisanih videa koji preplavljuju platformu.