Američka kompanija očekuje od 200.000 do 400.000 korisnika da učestvuju u ovom istraživanju.
Instagram Messenger spajanje aplikacija, Facebook spojio Instagram i Messenger četovanje novo
Poučeni iskustvom od prošlih izbora koje su se odvili 2016. godine, američka kompanija Facebook je rešila da napravi istraživanje koje bi im pomoglo da shvate kako društvene mreže deluju na odabir korisnika prilikom glasanja na izborima. Zbog toga je ovaj gigant odlučio da plati pojedinim korisnicima da deaktiviraju svoje profile na šest nedelja uoči predsedničkih izbora u Sjedinjenim Američkim Državama.
To je sve deo novog istraživačkog projekta Facebook-a koji je još 31. avgusta najavio da će provesti ovo istraživanje kako bi bolje shvatio uticaj društvenih mreža (Facebook i Instagram) kao ključ uspeha na političkom nivou, kao i ponašanje u toku izbora u toj zemlji.
"Želimo da znamo koliko je potrebno da vam se plati za deaktivaciju vašeg Instagram naloga, tokom kraja septembra, u periodu od jedne do šest nedelja" - stigla je notifikacija pojedinim Instagram korisnicima, a prenosi reporterka Washington Post-a, Elizabet Dvoskin.
Na skrinšotu se može videti anketa koja sadrži tri cene - 10, 15 i 20 dolara po nedelji.
Učesnici u ovom istraživanju će imati priliku da nakon izbora odrade još jednu anketu posle čega bi bili plaćeni.
Cilj ovakvog istraživanja je da se utvrdi da li društvene mreže mogu da promene odluku glasača.
Na tvit Dvoskinove se oglasio Aleks Stamos, stručnjak za sajber bezbednost,koji je istakao da bi učesnici mogli da se ponašaju kao kontrolna grupa za istraživače.
Facebook je bio pod udarom kritika 2016. godine tokom predsedničkih izbora pošto nije reagovao momentalno na objave grupa i stranica na ovoj društvenoj mreži, a koje potkopavaju politiku ove zemlje.
"Kao kompanija smo pogledali šta nije bilo dobro tokom ruske smetnje 2016. godine, te smo napravili velike promene. Sada postoje tri puta više ljudi kod nas koje rade na bezbednosti, više od 35.000 ljudi, uz to sarađujemo i sa vladom kao i sa pravosuđem" - stoji u zvaničnom blogu ove društvene mreže.
Facebook očekuje od 200.000 do 400.000 ljudi da učestvuje u ovom istraživanju.