Pokazao se i dokazao kao djelotvoran
Sigurnosna šipka od titanijuma, tzv. "halo" uređaj koji je doživio žestoke kritike pri uvođenju u Formulu 1 2018. godine, postao je naširoko hvaljen od vozača nakon stravične nedjeljne nesreće Francuza Romana Grosjeana, iz koje je izašao gotovo nepovrijeđen zahvaljujući tom sigurnosnom izumu.
"Prije nekoliko godina nisam bio za 'halo', ali sad mislim da je to najbolja stvar uvedena u Formulu 1 i da danas ne bih mogao da vam se obratim da je nije bilo", rekao je Grožan u video poruci poslatoj iz bolničkog kreveta.
Francuz je u trećem zavoju Velike nagrade Bahreina izletio sa staze nakon kontakta s drugim bolidom. Njegovo vozilo je probilo zaštitnu metalnu ogradu, prepolovilo se i eksplodiralo. Nakon tridesetak sekundi Grožan je uspio izaći iz bolida u plamenu i uz pomoć redara na stazi odmaknuti se od mjesta nesrećnog događaja.
"Nema nikakve sumnje da mu je 'halo' spasio život", istaknuo je izvršni direktor F1 Ros Bron.
Prilikom uvođenja 'halo' sigurnosnog uređaja 2018. godine, kao i u godinama koje su tome prethodile, u svijetu formule 1 bilo je mnogih koji su mu se protivili, od eminentnih vozača poput Luisa Hamiltona i Maksa Verstapena, do tadašnjeg velikog šefa F1 Bernija Eklstouna.
Argumenti oponenata su, uglavnom, bili vezani za estetiku, navodili su da se to protivi duhu sporta, a bilo je i onih koji su novi sigurnosni element smatrali nepotrebnim.
Međutim, nakon nedjeljnog iskustva vozača Hasa, oponenti su utihnuli, a čak su i oni najžešći postali zahvalni što 'halo' uređaj postoji.
Red Bulov vozač Maks Verstapen priznao je da je bio "vrlo kritičan jer ružno izgleda".
"Ne može mu se, međutim, ništa prigovoriti što se tiče sigurnosti, jer je nesumnjivo spasio Romana i zbog toga sam vrlo srećan", izjavio je Verstapen.
"Vidjeti da je to preživio je stvarno čudo. Tako sam srećan što je 'halo' uveden, jer bez njega bi sigurno bilo mnogo drugačije", rekao je Grožanov timski kolega, Danac Kevin Magnusen.
Džordž Rasel je u svom Vilijamsu bio vrlo blizu Grožanu u trenutku nesreće i rekao da je sve izgledalo kao scena iz nekakvog filma.
"Izuzetno sam zahvalan što imamo 'halo'. Svi mogu reći šta hoće, ali to je ogroman korak naprijed", izjavio je Rasel, a poslije u objavi na društevnim mrežama dodao i ovo:
"Svaka diskusija oko 'haloa' završava večeras."
Scenama kakve su viđene na stazi u Sakiru u nedjelju poslijepodne već dugo nismo svjedočili u trkama Formule 1.
Posljednji put se nečiji bolid prepolovio na trci u Monte Karlu 1991.
Zapaljeni bolid je posljednji put viđen u Imoli 1989. godine, a da biste pronašli bolide koji su probili zaštitnu ogradu, morali biste otići u sedamdesete godine prošlog vijeka.
U oba navrata, 1973. i 1974. na stazi Votkins Glen u SAD, vozači kojima se to dogodilo, Fransoa Sever i Helmut Koinig, smrtno su stradali na mjestu nesreće.
I dok je u Grožanovom slučaju nedvosmisleno dokazana djelotvornost zakrivljene šipke od titanija koja štiti glavu vozača, četvorostruki svjetski prvak Sebastijan Vetel je nakon nedjeljne nesreće, a uoči novog ovosedmičnog takmičenja na stazi u Bahreinu, skrenuo pažnju na druge probleme koji su iz ovog incidenta proistekli.
"Dobro je da su bolidi sigurniji nego što su bili u prošlosti, međutim zaštitne ograde ne bi smjele zakazati niti bi bolidi trebalo da se zapale na takav način", upozorio je proslavljeni njemački vozač.
"Moramo napraviti dubinsku analizu svih događaja, jer mnogo toga što smo vidjeli nije smjelo da se dogodi", dodao je Ros Bron.
(mondo.ba/agencije)