Ostali sportovi

Amerikanci daju veliki novac da Novaka Đokovića izbace sa Australijan opena!

Autor Nebojša Šatara

Američka kompanija "Blue Owl" daje novac i sponzoriše rivale koji igraju protiv Novaka Đokovića na Australijan openu.

Izvor: Printscreen/Eurosport

Novak Đoković igra protiv Tomasa Mahača u trećem kolu Australijan opena i želi da nastavi put ka 11. tituli u Melburnu. Pred sam početak meča jedan detalj privukao je ogromnu pažnju. U pitanju je sponzor koji se nalazi na rukavu češkog tenisera, američka kompanija "Blue Owl".

Mnoge firme imaju razne taktike kada daju svoj novac i sponzorišu sportiste. Međutim, njihova taktika je posebna - daju pare teniserima koji igraju protiv Novaka na prvom grend slemu sezone. Njihov logo na rukavu nosio je i Žaim Farija u drugom kolu i njega je Novak pobijedio posle četiri seta. Odmah poslije tog meča se oglasila spomenuta kompanija da "čestita Fariji na borbi i prikazanoj igri".

Sada su nastavili sa tom taktikom i sponzorišu i Mahača. Ukoliko Novak dođe do pobjede i plasmana u narednu rundu postoji šansa da će isto učiniti i sa boljim iz meča Jirija Lehečke (Češka) i Benžamina Bonzija (Francuska). Njihova glavna marketinška ideja je "da sponzorišu autsajdere" i da na taj način podignu svoju vrijednost. Nadaju se da bi neko ogromno iznenađenje moglo da im pomogne u svemu tome.

Izvor: Imagn Images / ddp USA / Profimedia

Prema proceni "Forbsa" ova kompanija spremna je da potroši više od dva miliona dolara na preko 100 mečeva na grend slem turnirima u 2025. godini. Sponzorišu i one igrače koji igraju protiv drugih najvećih zvijezda pored Novaka, poput Karlosa Alkaraza i Janika Sinera.

"Ova strategija nam omogućava da iskoristimo najuzbudljivije trenutke u tenisu. Kada je pažnja publike najveća...", rekla je glavna direktorka za marketing u kompaniji "Blue Owl" Suzana Eskus, dodajući da istražuje pristup većem brendiranju dok kompanija privlači bogate pojedince uz svoje tradicionalne institucionalne investitore.

Već su radili protiv Novaka, Alkaraza...

Njujorška kompanija, sa više od 200 milijardi dolara imovine pod upravljanjem, ovaj model je prvi prvi put primijenila prošlog ljeta na US Openu. Uložili su oko 500.000 dolara sponzorišući 20 autsajdera u mečevima protiv favorita i ostvarili su marketinški uspjeh kada je Li Tu, inače 186. na svijetu, uzeo set Alkarazu noseći logo "Blue Owl".

Sličnu stvar uradio je i Aleksej Popirin, kada je pobijedio Novaka Đokovića na "Artur Ešu", što je bio signal da nastave da ulažu u ovaj model poslovanje. "Reakcija je, ako je bila na skali od jedan do 10 na osam, skočila na 50 nakon toga. Kao da smo postali viralni", objašnjavaju iz ove kompanije i dodaju da što je "dalja runda" grend slema u pitanju, to je potencijalna dobit veća i zato planiraju da i dalje ulažu novac.

Novak Đoković nastavlja svoj put na Australijan openu, prošao je prve dvije prepreke, a treća je Tomas Mahač (Češka). U odnosu na prva dva rivala (Nišeša Basavaredije i Žaima Fariju), češki igrač je znatno kvalitetniji od njih i to je znak da će Srbin morati da pokaže još bolji nivo igre nego do sada pošto je oba meča završio poslije četiri seta.

Izvor: Martin KEEP / AFP / Profimedia

Biće to njihov treći duel. Rezultat je 1:1. Novak ga je pobijedio u njihovom prvom okršaju u Dubaiju 2023. godine (6:3, 3:6, 7:6), dok je prošle godine u Ženevi Čeh slavio (4:6, 6:0, 6:1). Oba duela bila su neizvjesna i završena poslije tri seta, sada je vrijeme za treći okršaj na terenima na kojima je Novak podizao pehar 10 puta u karijeri do sada.

BONUS VIDEO:

(MONDO)