"Troškovi veći od 250 do 300 evra"

Prevoznici na mukama: Kilometarska kolona kamiona na prelazu Izačić

Autor Dušan Volaš

Odluka Republike Hrvatske o zatvaranju pet graničnih prelaza sa BiH za promet teretnih vozila težih od 7,5 tona uslovila je kilometarske kolone na Graničnom prelazu Izačić kod Bihaća.

Izvor: FENA

Navedena odluka stvorila je velike poslovno - izvozne probleme i financijske gubitke bh. privrednicima.

Firmama s područja Unsko-sanskog kantona (USK) najveći je problem zabrana saobraćaja teretnim vozilima iznad Graničnog prelaza Maljevac u Velikoj Kladuši, koji je zbog svog geografskog položaja bio idealan za transport prema Evropskoj uniji.

"Troškovi su se povećali minimalno od 250 do 300 evra po kamionu, međutim nije stvar ni u tome, nego što kamion ne može stići recimo do Austrije u roku tri dana. Dakle, ne možemo na vrijeme isporučiti robu i zbog toga smo u velikom problemu", kazao je predsjednik Udruženja privrednika Velika Kladuša Boris Horvat.

Ovom odlukom posebno su pogođeni vozači, koje sada osim čekanja na graničnim prijelazima zabrinjava i najava mnogih firmi o zatvaranjima ili smanjenju broja zaposlenih.

"Radiš kao vozač i plaćen si po pređenom kilometru, a gdje si danas. Stojiš i čekaš više od 15 sati, spavaš u kamionu i hodaš po cesti. Ne znam zaista kome je ovo trebalo. Nama sigurno nije i malo je reći da smo ogorčeni", riječi su prevoznika iz Cazina Fikreta Mujadžića.

Član Udruženja privrednika Unsko-sanskog kantona Armin Šakonić istakao je da u ovom slučaju očekuju konkretnu pomoć države, te nadu da neće biti primorani na radikalnije poteze i mjere poput određenih blokada graničnih prelaza.

Udruženja privrednika u BiH već su potvrdila gubitke izvoznika u stotinama hiljada konvertibilnih maraka, a upozoravaju i da će situacija biti mnogo gora ukoliko se nešto ne promijeni.

Odluka Hrvatske izazvala je lavinu oštrih reakcija u BiH, a prevoznici važu svoje naredne korake, pa su na stolu, između ostalog, i blokade puteva i granica. S druge strane, iz Hrvatske tvrde da nisu ukinuli dosadašnje rute za teretni saobraćaj sa BiH.

(Fena/Mondo)