Ekonomija

Višković o auto-putu BL-Prijedor: Ja ne mogu promijeniti ni poboljšati ugovor, vjerujem stručnjacima

Autor Željko Svitlica

Predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković izjavio je da će auto-put Banjaluka-Prijedor biti građen, te da očekuje da to bude u oktobru. Premijer dao naznaku da nije baš najzodvoljniji ugovorom o gradnji ove saobraćajnice.

...
Izvor: Vlada Republike Srpske

Na pitanje novinara kada će biti objavljen ugovor o izgradnji ovog auto-puta, Višković je rekao da je on potpisan i objavljen 2018. godine, te istakao da se potpisani ugovori moraju poštovati, u protivnom, moglo bi se ući u eventualne sudske sporove, u koje ne želi da ulazi.

"Ugovor je objavljen i potpisan još 2018. godine, tako da ja tu ništa ne mogu ni promijeniti ni poboljšati. Iamo sam razgovor prije mjesec dana sa izvođačima radova, došlo je do promjene trase. Tražio sam da se aneksira ugovor, po osnovu tih pokazatelja", rekao je Višković novinarima na Palama.

Prema njegovim riječima, studija izvodljivosti urađena je prije nego je preuzeo dužnost predsjednika Vlade Republike Srpske.

Višković je istakao da, kada se razvija neki grad ili regija, onda na tom prostoru ima i ljudi, odnosno stanovnika, a samim tim i vozila i korisnika auto-puta.

"Siguran sam da su studiju izvodljivosti radili stručni ljudi, koji su napravili dobre procjene. To su procjene u narednih 30 godina, struke i nauke, a ja im vjerujem", rekao je Višković i dodao da ako i postoji greška, onda to nije greška Vlade ni premijera, već ljudi koji su radili studiju izvodljivosti.

Ugovor o gradnji potpisan je 2018. godine sa kineskom "Šandong grupacijom". Auto-put bi trebalo da bude dužine 42 kilometra i koštaće 297 miliona evra, a Republika Srpska garantovaće godišnje 30 miliona evra putarine.

Kineski investitor će obezbjediti novac, a u narednih 30 godina ubirati sredstva od putarine.

Obaveza Republike Srpske je da uradi eksprorijaciju zemljišta i da doplaćuje dio garantovanog iznosa putarine.

Dušan Topić, direktor JP Autoputevi RS rekao je 2018. godine da u prvim godinama broj vozila vjerovatno neće biti dovoljan te da će Republika Srpska morati plaćati kineskom partneru određeni iznos, ali da iskustva sa sadašnjim autoputevima govore da bi nakon nekog perioda broj vozila mogao biti dovoljan.

(Srna/Mondo)