Elektronskim poslovanjem se u BiH samo putem "Fejsbuka" ostvari dnevni promet od oko 5.500.000 KM koji prolazi mimo legalnih tokova čime se gube prihodi po osnovu PDV-a i drugih obaveza, podaci su analize dva udruženja za zaštitu potrošača.
Izvršni direktor Udruženja građana "Don" iz Prijedora Murisa Marić rekla je novinarima u Doboju da je analiza izvršena na uzorku od oko stotinu "Fejsbuk" stranica koje imaju više od 1.800.000 pratilaca.
Ona je procijenila da je krajnji iznos ostvarenog prometa putem elektronske trgovine daleko veći jer predmet istraživanja nije bio "Instagram", te druge internet platforme kao i sve popularnija "lajv prodaja".
"Onlajn trgovina je definisana zakonom i svi bi trebalo da registruju svoje radnje bez obzira na koji način trguju", rekla je Marićeva i ukazala na potrebu većeg prisutva kontrole i uključenost policijskih organa s obzirom da imaju kapacitete da lakše dođe do krajnjeg ponuđača u slučaju prevara.
Dobojsko Udruženje za zaštitu potrošača "Toper" zaprimilo je tokom ove godine 78 kompletiranih predmeta po žalbi potrošača na elektronsku trgovinu što je za 200 odsto više u odnosu na prethodne dvije godine.
Predstavnik dobojskog udruženja Snežana Šešlija rekla je da zaprimljeno i oko 130 informacija o prevarama koje će biti teško ili nemoguće provjeriti jer se ne zna koja je krajnja instanca provjere.
Šešlija je navela da su radi uređenja ove oblasti udruženja za zaštitu potrošača krenula sa formiranjima radne grupe za unapređenje okvira potrošačke politike u koje su uključene relevantne institucije iz Republike Srpske, Brčko distrikta i Federacije BiH.