Digitalni trendovi

Najnoviji podaci otkrivaju: Šta Evropljani najviše kupuju online i ko su najveći potrošači?

Autor Dušan Volaš

Evropsko tržište online kupovine nastavlja da raste, a najnoviji podaci za 2024. godinu otkrivaju zanimljive trendove. Dok neke zemlje prednjače u digitalnoj trgovini, druge zaostaju, a razlike su značajne.

Izvor: Envato

Prema najnovijim podacima za 2024. godinu, 77% korisnika interneta u Evropskoj uniji kupovalo je robu i usluge online za ličnu potrošnju. Luksemburg se nalazi nešto iznad prosjeka, sa oko 81% online kupaca.

Irska prednjači sa čak 96% korisnika interneta koji su obavili online kupovinu, čime je postala lider u Evropi. Luksemburg se nalazi na devetom mjestu, između Njemačke i Finske.

Zanimljivo je da je Luksemburg zabilježio najmanji rast u posljednjih deset godina, sa svega tri procentna poena u odnosu na 2014. godinu, kada je oko 78% stanovnika kupovalo online, što ga je tada svrstalo među četiri vodeće zemlje u bloku.

Za poređenje, Irska, lider u online kupovini u 2024. godini, zabilježila je skok od skoro 32 procentna poena u istom periodu. Prosječna vrijednost za EU 2014. godine bila je ispod 60%.

Ovi podaci pokazuju da je Luksemburg rano usvojio online trgovinu i da sektor i dalje raste, pri čemu zemlja ostaje nešto iznad prosjeka EU.

Na suprotnom kraju skale, stanovnici Bugarske (57%), Italije (60%) i Rumunije (60%) najmanje kupuju online, prema podacima koje je objavio Evrostat.

Najveće online tržište u EU je za odjeću, obuću i aksesoare, sa 45% korisnika interneta koji su kupili ove proizvode u posljednja tri mjeseca. Brza hrana i dostava hrane su na drugom mjestu, sa 21% kupaca. Kozmetika i proizvodi za njegu su kupovali 20% korisnika, dok je namještaj i oprema za dom i baštu kupilo 19% korisnika.

(Mondo)