Ekonomija

Prodaja automobila u Evropi više nego prepolovljena

Autori mondo.rs Tanjug

Prodaja automobila u Evropi drastično je potonula prošlog meseca zbog rigoroznih mera radi suzbijanja virusa Covid-19, koji je uzrokovao zatvaranje automobilskih predstavništava od polovine marta i desetkovao kupovine vozila.

Izvor: Guliver/GettyImagesPlus/iStock/Animaflora

Evropsko udruženje proizvođača automobila, ACEA, saopštilo je danas da su nove registracije automobila zabeležile dramatičan pad od 55 odsto, na 567.308 jedinica, prenosi agencija AP.

Ovaj pad je čak gori nego tokom globalne finansijske krize 2008/09, koja je pokrenula šestogodišnji sunovrat kupovine vozila. Najveći pad tokom te krize zabeležen je u januaru 2009. godine, kada je prodaja potonula za 27 procenata.

Zbog pandemije korona virusa, potrošači širom sveta, pa i u Evropi, suočeni su sa ekonomskom neizvesnošću budući da su svedoci ogromnog pada nacionalnog bogatstva, industrijske proizvodnje i trgovine. Sve to utiče na zapošljavanje i plate, čak i ako se u većini zemalja aktiviraju programi pomoći tokom privremene nezapslenosti. Obustave proizvodnje evropskoj autoindustriji pogodile su 1,1 milion radnih mesta i smanjile proizvodnju za najmanje 1,2 miliona vozila do kraja prošlog meseca, pokazuje statistika ACEA.

Prihodi autoindustrije čine 7,0 procenata BDP-a Evropske unije.

Italija, prva zemlja u Evropi koju je pogodio korona virus, pretrpela je najgori pad prodaje automobilskog sektora od čak 85 odsto, na samo 28.326 novih registracija automobila u martu.

Potražnja je opala i u Francuskoj, za 72 posto, i Španiji, za 69 procenata.

U Nemačkoj, koja je u dužem period izbegavala uvođenje strogih ograničenja zbog pandemije, pad prodaje je bio manje ekstrema i iznosio je 38 posto.

Tokom prvog tromesečja, broj registracija putničkih automobila u Evropi bio je manji za četvrtinu.

Proizvođači vozila za masovno tržište su pretrpeli najveći udarac - prodaja Fijat Krajslera je pala za 77 posto, PSA grupa je registrovala pad od 68 odsto, a Reno 64 procenta.

Nemački Folksvagen je prošao nešto bolje sa padom od 46 post, a na račun pada prodaje rivala čak povećao svoj tržišni udeo za gotovo 5,0 procenata na 29 odsto, navodi AP.