Sve veći broj ljudi selektivno zaobilazi važne vijesti poput informacija o pandemiji virusa korona, vojnoj akciji Rusije u Ukrajini i troškovima života, navodi se u novom izvještaju Rojtersovog Instituta za studije žurnalizma, koji je danas objavljen.
Većina anketiranih rekla je da redovno čita vijesti, ali je njih 38 odsto izjavilo da ih ponekad zaobilazi. To predstavlja povećanje u odnosu na 29 odsto takvih odgovora u istraživanju 2017. godine.
Ovo je naročito izraženo kod mlađih od 35 godina, među kojima je oko 36 odsto reklo da im vijesti obaraju raspoloženje.
Povjerenje u vijesti takođe opada, a najniže je u SAD. U prosjeku, 42 odsto ljudi je reklo da vjeruje većini vijesti. Ovaj procenat je opao u većini država, a u sedam je u porastu.
"Veliki broj ljudi smatra da su mediji podložni političkom uticaju, a samo manji broj vjeruje da većina infromativnih organizacija stavlja ono što je najbolje za društvo ispred svog komercijalnog interesa", napisao je u izvještaju Kleis Nilsen, direktor Rojtersovog Instituta.
Izvještaj je zasnovan na onlajn istraživanju na 46 tržišta, a učestvovale su 93.432 osobe.
Mlađa publika sve više pristupa vijestima preko platformi poput "Tik Toka" i slabije je vezana za informativne kuće, piše u izvještaju.
Svake sedmice 78 odsto mladih od 18 do 24 godine pristupa informativnim sadržajima preko agregatora vijesti i društvenih mreža.
Stopa čitalaca koji plaćaju za onlajn vijesti stagnira na nivou od 17 odsto, kao i prošle godine, a najveći dio digitalnih pretplata odnosi se na nacionalne medijske brendove. Anketa ima marginu greške od dva do tri odsto.