Tokom javne rasprave o dnevnom redu u Skupštini grada Banjaluka, gradonačelnik Draško Stanivuković je odbornicima ponudio kompromis, kada je u pitanju novi cjenovnik karata u javnom prevozu. Mladen Ilić kaže da rješenje ne smije biti na teret građana.
Stanivuković je rekao da Grad može preuzeti troškove razlike u cijeni karata za jul i avgust.
"Ukoliko se desi da cijene goriva nastave da rastu, onda da od septembra najkasnije stupi na snagu novi cjenovnik. Isto tako treba dodati alineju da ako ne dođe do poskupljenja goriva - da ne stupa na snagu poskupljenje cijena karata. Tako svi imaju sigurnost. Ovo pitanje se više ne može riješavati na nečiju riječ. Moramo svi znati na čemu smo: od Grada, prevoznika i građana, a ne da se svaki mjesec pitamo šta će biti", zaključio je Stanivuković .
Ilić: Treba naći rješenje koje nije na teret građana
Predsjednik Skupštine grada Banjaluka Mladen Ilić rekao je prilikom rasprave o usvajanju dnevnog reda da on ne želi da prevoz stane i da građani nemaju čime da se voze, ali da se treba naći neko rješenje koje neće ići na teret građana.
"Znam da je teško i ovo se mora riješiti, ali sam za to da nađemo neko privremeno rješenje za dva-tri mjeseca, da nađemo neka sredstva, ako i dalje budu rasle cijene i ako bude teška situacija, ja ću prvi glasati za novi cjenovnik", kazao je Ilić.
Njegova preporuka i ideja je da se sazove hitan kolegijum, napravi posebna sjednica kako bi se dogovorili i riješili ovaj problem.
"Ne želim da se desi da se u petak probudim i vidim da ljudi nemaju čime da dođu na posao", rekao je Ilić. Ilić dodaje da je i Vlada Republike Srpske rekla pomoći kako bi građani što manje osjetili ova opterećenja.
Stanivuković je naknadno dodao na dnevni red današnjeg zasjedanja Skupštine grada Banjaluke Prijedlog o novom cjenovniku u gradskom i prigradskom prevozu.
Nadležna komisija predložila je četiri nove tačke, među kojima je ona koja izaziva najviše pažnje, a tiče se rješavanja problema u gradskom prevozu.
Stanivuković je napomenuo da je gradska administracija ponudila kompromisno rješenje da Grad preuzme na sebe 80 odsto poskupljenja, a da bi se novi cjenovnik u javnom prevozu odnosio samo na pojedinačne karte i radničke, koje će pokriti poslodavci.
"Grad, osim što subvencioniše gubitke prevoznika, mora dodati minimalno 100.000 KM da sufinansiramo prigradske linije jer nema putnika i na njima i nisu održive", naglasio je on.
Pozvao je odbornike da se ne skidaju sredstva sa projekata i preusmjeravaju samo za javni prevoz.
"Svi ovi projekti koje danas radimo, računajući i najveća ulaganja u modernizaciju saobraćajnica, su oni koje SNSD nije podržao", istakao je gradonačelnik.
Napomenuo je da budžet jeste najveći, ali je i potrošnja najveća jer svaka javna nabavka koja je dogovorena danas je znatno skuplja.
"Ukoliko bismo u potpunosti finansirali javni prevoz do kraja godine potrebno nam je četiri miliona KM, to je kao cijela škola u Adi i vjerujem da niko nije spreman toga da se odrekne", istakao je gradonačelnik.
Juče je iz gradskog budžeta isplaćeno blizu 200.000 KM za prevoz, subvencije za jun.
Prevoznici zahtijevaju novi cjenovnik prema kojem su cijene karte povećane za 20 odsto i subvencionisanje nerentabilnih linija koje voze za seoska i prigradska naselja.
Prevoznici su ranije najavili da, ukoliko se njihovi zahtjevi ne usvoje, obustavu saobraćaja od 1. jula.