Društvo

Ilić: Što manje šetati i trčati, koristiti maske...

Izvor MONDO/Srna

Direktor Instituta za zaštitu i ekologiju RS Predrag Ilić preporučio je stanovnicima RS da ovih dana što manje vremena provode napolju, izbjegavaju trčanje i šetnju na zagađenom vazduhu, te da koriste maske pri radu na otvorenom prostoru

Izvor: Mondo/Stefan Stojanović

U Bijeljini je danas nivo zagađenja smanjen u odnosu na prethodni period, rekao je Predrag Ilić, direktor Javne naučnoistraživačke ustanove Instituta za zaštitu i ekologiju Republike Srpske.

"Nivo zagađenja kod nas je manji u odnosu na nivoe iz regije, ali često veći od graničnih vrijednosti. Veći nivo industrijske proizvodnje, uz nedovoljnu kontrolu zagađenja, dovodi do povećanja zagađenja vazduha i kod nas", napominje Ilić za Srnu.

Trenutna situacija u Srpskoj, kada je riječ o zagađenju vazduha, slična je kao i u cijelom regionu, uz napomenu da se često ne radi o visokim izmjerenim vrijednostima zagađujućih materija kao u drugim gradovima, u kojima postoji razvijenija industrija i veliki broj stanovnika.

Ilić navodi da su Banjaluka, Prijedor, Bijeljina... gradovi sa velikim brojem automobila, gradskom toplanom i velikim brojem individualnih ložišta, koji spadaju među veće zagađivače.

On preporučuje da stanovnici ovih dana manje vremena provode napolju, da izbjegavaju trčanje, pa čak i šetnju na zagađenom vazduhu, te da koriste maske pri radu na otvorenom prostoru.

"To su samo neke od mjera koje treba primjenjivati. Trenutne mjere, koje daju rezultate, jesu manje korišćenje fosilnih goriva u domaćinstvima.

Potrebno je i snižavanje temperature u prostorima koje zagrijavaju gradske toplane, a naročito ako koriste ugalj, manja upotreba automobila i slično", precizira Ilić.

Sve ostale mjere su sistemske prirode, napominje on i naglašava da su od velikog značaja preventivne mjere, koje je trebalo primijeniti pri izgradnji objekata - izbjegavanje gradnje industrijskih objekata u gradovima, planiranje parkova, zelenih površina, zona bez automobila...

"Potrebno je primjenjivati sanacione mjere - riječ je o proširenju saobraćajnica, kružnim tokovima, izmještanju industrije iz gradova, zatim obilaznicama, izolaciji objekata...", navodi Ilić.

On ističe da se kontrolne mjere svode na kontrolu emitovanja zagađujućih materija iz kotlovnica, te poručuje da razloga za brigu ima, mada ne u mjeri kako se često predstavlja javnosti.