Potpredsjednik Vlade Crne Gore Dritan Abazović oglasio se danas povodom gašenja kompanije Montenegro erlajns.
Dritan Abazović je istakao da Montenegro erlajns nije identitetsko već ekonomsko pitanje i da ga tako treba tretirati.
Potpredsjednik crnogorske vlade ističe da je nacionalni avio-prevoznik Crne Gore u ogromnim finansijskim problemima.
"Sahranile su ga vlade Mila Đukanovića i Duška Markovića, kao i bahati menadžment koji je funkcionisao redovno i mimo zakona", naveo je Abazović.
Crnogorska vlada odlučila je da ukine avio-kompaniju Montenegro erlajns zbog velikih dugova, a u posljednjim letovima se istakao pilot Nikola Pavlićević.
Na posljednjem jutarnjem letu Montengro erlajnsa, u petak, na relaciji Podgorica - Beograd, kapetan je bio pilot iz Bara, mladi Nikola Pavlićević, koji se na poseban način, srcem na nebu iznad Crne Gore, oprostio od nacionalne avio kompanije i privukao pažnju cijelog regiona.
On je u "Jutarnjem" programu TV Prva, ispričao o njegovom posljednjem letu koji je obavio za Montenegro erlajns u jutarnjim časovima u petak.
"Sam dolazak tog jutra na aerodorm i susret s posadom je bio emotivan, a bilo je čak i suza. Bila nam je želja da se izrazimo na takav način, a poruke podrške stižu sa svih strana", istakao je on u vezi sa "crtanjem" srca na nebu i dodao:
"Podijeljene su emocije, bio je i najljepši i najtužniji let, ali definitivno je najemotivniji. Do sad sam napravio oko 2.000 letova u ovoj firmi, nadam se da će se nešto desiti i da ćemo nastaviti s operacijama".
I dok je priča o zatvaranju Montenegro erlajnsa rastužila mnoge, a dirljiv gest "iscrtanog srca" u vidu promjene putanje aviona od Podgorice ka Beogradu oduševio ljude na društvenim mrežama, bilo je i onih koji su kapetanu Pavlićeviću zamjerili što je ovim potezom "potrošio mnogo goriva" u trenutku kada je cijela kompanija u finansijskoj krizi.
Pilot se i povodom ovoga bio prethodno oglasio, gdje je pokušao da objasni ljudima da gorivo ne košta koliko oni misle i da je to skretanje, koje je bilo u dogovoru sa svima, koštalo oko 300 evra iznad regularne cijene goriva, kao i da je spreman da on to plati ukoliko je potrebno.
"Ne možemo da zabranimo nikome da komentariše loše, a obratio sam se na tu temu zato što ljudi nisu upoznati s avijacijom dovoljno, pogotovo komentari da gorivo na tom letu košta 10 ili 15 hiljada evra. Onda sam morao da im objasnim da se ne radi o takvoj cifri. Samo sam želio da pokažem da nije tako kao što ti neki ljudi misle i optužuju nas. 'Kritično srce' je koštalo oko 300 i nešto evra, a opet ponavljam da sam spreman da platim taj novac", istakao je Pavlićević.
Montenegro Erlajns od subote zvanično više ne saobraća nakon 26 godina rada, jer kompanije nije mogla da isplati dugove, a Vlada Crne Gore nije našla način da održi nacionalnu avio kompaniju u životu.
Avion Montenegro Erlajnsa koji je sinoć u 19:36 poletio iz Beograda za Podgoricu, u koju je sletio poslije samo 37 minuta, obavio je posljednji let ove kompanije.
(Mondo)