Na novootvorenoj dionica crnogorskog auto-puta Bar-Boljare, od Smokovca do Mateševa, za prva tri dana zapalila su se četiri vozila, dok ih je čak 40 prokuvalo zbog opterećenja automobila pri velikim brzinama.
Tokom prva dva dana vožnje auto-putem "Princeza Ksenija" više desetina vozila prošlo je ovom novom saobraćajnicom, zapalila su se četiri vozila, dok je čak 40 proključalo. Stručnjaci upozoravaju da je neophodno redovno provjeravati vozila, ali i imati u vidu karakteristike puta.
"Kada su naše ekipe stigle na lice mesta, na sva četiri požara, rekao bih, zatekle su požar u prostoru gde se nalazi motor vozila, odnosno u prednjem delu vozila. Lokalizacija sva četiri požara je nastala. od petlje Pelev brijeg do rampi na Mateševu, bili su Pežo, Reno i Sitroen", rekao je Miloš Marković, načelnik Službe zaštite i spasavanja na auto-putevima.
Oni koji su imali više sreće doživjeli su da im vozilo proključa na auto-putu. "Monteputo" kaže da je za dva dana to bio slučaj sa 40 automobila.
"Sama brzina koja se postiže na auto-putu je veliko opterećenje jer je otpor vazduha znatno veliki, znatno visi, posebno preko 80, pa čak i pri brzini od 120 ili 130 kilometara na sat, ako izbacite ruku, slomiće ti ruku.Sve su to opterećenja kakva god da vozilo trpi, u jednom trenutku ne može da izdrži", rekao je Mirko Đurović, stručnjak saobraćajne struke.
Miloš Perović iz NVO Alfa centar ukazao je na to da automobili često zbog starosti teže podnose izazove na putu.
"U Crnoj Gori se vozi negde oko 256.000 vozila, odnosno registrovano je 256.000 vozila sa prosečnom starošću od 15,5 godina. Prema podacima ministarstva, najstarija vozila voze se u Petnjici, Andrijevici i Šavniku, gde je prosječna starost oko 20 godina", naveo je on.
Prema njegovim riječima da bi se to izbeglo neophodna detaljnija provera automobila, i to ne samo starijih.
"Imamo auto ispred servisa koji je prešao 70.000 kilometara, ljudi su išli na auto-put, ušli su u petu ili šestu pod nekim visokim gasom, taj auto je sigurno bio blokiran unutar tog sistema dugo i normalno, desio se kvar motora, motor je prskao i više nije upotrebljiv", kaže automehaničar Petar Banićević.
Pored ispravnosti automobila, pri izlasku na put, napominju stručnjaci, vozači bi trebalo da znaju i karakteristike puta, ističući da je deonica auto-puta od Smokovca do Mateševa je prilično zahtevna.
"Na svih 42 kilometra svoje dužine, negde od Podgorice, gdje je nadmorska visina 60, jednim delom auto-puta dostiže 1.100 metara nadmorske visine", ističe Perović.
Vozači na auto-putu takođe moraju da budu poštuju propise i saobraćajne signale kako bi se izbjegle nesreće. O tome svjedoči Monteputo, iz kojeg ističu da su snimili, između ostalog, korišćenje zaustavnih traka u svrhu fotografisanja pa čak i vožnje u suprotnom smjeru.
(MONDO/RTCG)