Region

Mehaničar otkrio zašto se auto zapali: Ako planirate kolima na more, ove stvari detaljno pregledajte

Autor Aleksandar Blagić

Automehaničar Željko Nestorović objasnio je zbog čega se dešava da se automobil zapali, naročito tokom ljeta.

Izvor: MONDO/Uroš Arsić

Tokom ljeta smo svjedoci strašnih snimaka na društvenim mrežama na kojima vidimo automobil koji se odjednom zapali usred vožnje. To naročito važi u ljetnjem periodu kada su prisutne izuzetno visoke temperature.

Nedavno je cela Srbija bila uznemirena zbog slučaja autobusa koji je prevozio đake iz Prokuplja na ekskurziju i odjednom se zapalio, a žrtava na svu sreću nije bilo. Automehaničar Željko Nestorović je za "Blic" objasnio uzrok požara u automobilu

"Požar u automobilu je nešto što se sve češće dešava tokom vožnje, pogotovo u ljetnjim mjesecima. Vizuelna kontrola vozila traje otprilike pola sata. U tom pregledu podrazumijeva se provjera kočnica, signalizacije, dijagnostika, neke osnovne stvari.

Ali teško da nešto dublje može da se provjeri u pola sata poput instalacije, koja je veoma čest uzrok požara. Možda može dijagnostika, i određeni kvarovi na motoru", započeo je on.

Potom se osvrnuo na vozila starija od 10 godina. Kod njih pregledi moraju da budu detaljniji.

"Kada je u pitanju instalacija sva vozila koja pređu 10 - 15 godina sama po sebi moraju bolje i detaljnije da se pregledaju. Kada su dani topliji mnogo je više potrošača upaljeno i u automobilima i u autobusima. Dosta se koristi klima i svi potrošači su upaljeni i tada je sama instalacija opterećen.

Kada je u pitanju autobus koji se zapalio sa đacima, to vozilo je vjerovatno bilo ispravno. Ne bi ga pustili da je imalo neki kvar. Sigurno tu ima i kilometraže. Najbolje bi bilo da imamo aparat za gašenje požara da možemo da spasimo nešto od vozila, ako već do toga dođe", dodao je mehaničar Nestorović.

Prije odlaska na duži put, naročito ako je u pitanju ljetovanje, par stvari treba obavezno provjeriti. Isto važi i za nova vozila, ali to treba uraditi na vrijeme, ne nekoliko dana pred put da bi i vi i vaš mehaničar imali vremena za kompletnu provjeru i eventualnu nabavku dijelova.

Provjerite sljedeće delove: filter za ulje motora, nivo kočione tečnosti, nivo antifriza, ulje servo volana, filter vazduha za klimu, tečnost za vetrobran, pritisak u gumama, sijalice u farovima i akumulator. Takođe, pregledajte vozilo vizuelno, da li ima negdje tragova curenja.

(Blic/MONDO)