O novom električnom terencu još uvijek se vrlo malo zna, pa tako nije poznato da li je riječ o urbanom SUV-u ili pravom off-roaderu dostojnom imena koje nosi
Legendarni japanski terenac – Toyota Land Cruiser prošao je, u posljednjih nekoliko godina, kroz ozbiljnu metamorfozu. Tako će se ubuduće, umjesto prepoznatljivog glomaznog luksuznog džipa, na njegovom mjestu naći manji terenac sa motorom od četiri cilindra, dizajniran u retro stilu.
To se, međutim, odnosi samo na američko tržište, pošto Land Cruiser u različitim dijelovima svijeta nastupa u više različitih verzija, oblika i veličina. A jedna od njih ubuduće će biti i Land Cruiser sa oznakom Se – prvi potpuno električni model pod tim čuvenim imenom.
O novom električnom terencu za sada se ne zna mnogo budući da je Toyota, prije nekoliko dana, o Land Cruiseru Se objavila vrlo malo detalja, što je i praksa kada velika komapnija objavljuje za nju izuzetno važnu vijest koju želi da cijeli svijet čuje.
Ono što Toyota jeste rekla je da će ovaj model, koji je za sada izgleda samo koncept, ponuditi "vozačko iskustvo visokog obrtnog momenta", prenosi Motor1. Japanska kompanija je, takođe, istakla i da će ovaj Land Cruiser biti veoma tih u urbanim sredinama i "situacijama na putu", što sugeriše da bi to moglo da bude vozilo koje neće mnogo skretati sa utabane staze.
Električni Land Cruiser će imati samonoseću (monokok) karoseriju, za koju Toyota tvrdi da omogućava vozilu da dobro leži na tlu i čini ga sposobnim za vožnju po grubljim terenima. Na osnovu dostupnih rendera može se zaključiti da terenac ima nizak klirens od podloge i gume niskog profila, pa bi mu u tom slučaju svaka sporedna, loše asfaltirana, ulica puna rupa mogla predstavljati grublji teren.
Kada je o dimenzijama riječ, ova Toyota na baterije je 5,1 metar dugačka, široka dva i visoka 1,7 metara, što je čini skoro identičnom aktuelnom velikom terencu Grand Highlander, koga bismo mogli smatrati kraljem off-road vožnje.
Toyota nije objavila nikakve druge detalje, pa tako za sada ne znamo ništa o broju motora i njihovoj snazi, kao ni o veličini pogonske baterije vozila. Međutim, ukoliko želi da Land Cruiser Se izađe na crtu konkurenciji (kakav je npr. Rivian R1S), biće potrebno da se japanski auto-gigant oko toga prilično potrudi. A to će, takođe, zahtijevati i cijenu premijum klase velikih terenaca.
(Mondo)