Partnerstvo na pomolu?

"Ljestvica" na 20.000€: Volkswagen traži pomoć Renault-a za razvoj malog automobila na struju?

Autor Dragana Božić

Pregovori, čiji je jedan od ciljeva obostrano postizanje godišnje proizvodnje od 200.000 do 250.000 automobila, još uvijek su u prilično "ranoj fazi"

Volkswagen ID.2all
Izvor: Volkswagen

Kada je Volkswagen nedavno predstavio koncept pristupačnog električnog automobila ID.2all (sa slike gore, ekvivalent poznatom modelu Polo), koji bi na tržištu trebalo da se pojavi sa cijenom od oko 25.000 evra, direktor te automobilske grupacije Oliver Blume je pomenuo planove za razvoj malog gradskog elektromobila, duhovnog nasljednika modela e-Up!.

Planovi njemačke kompanije su da, kada se taj "ulazni" model sa nultom emisijom izduvnih gasova nađe na tržištu, njegova cijena ne bude veća od 20.000 evra. A da bi ubrzali razvoj tog modela, koji bi trebalo da konkuriše jeftinim kineskim rivalima, stručnjaci iz Volfsburga su krenuli da traže partnera koji će im u tome pomoći.

Prema pisanju njemačkog poslovnog lista Handelsblat, Volkswagen o tome trenutno pregovara sa Renaultom. Pregovori, čiji je jedan od ciljeva obostrano postizanje godišnje proizvodnje od 200.000 do 250.000 automobila, još uvijek su u prilično "ranoj fazi". Međutim, ta faza je toliko rana da možda ni neće dovesti do stvarnih proizvoda.

Francuski proizvođač je ovdje u prednosti, budući da 2024. počinje sa proizvodnjom novog modela R5, godinu dana prije nego što će, prema planovima VW-a, ID.2all postati proizvodni model.

Takođe, Renault je već prikazao i svoje buduće modele R4 (planiran za 2025.) i sljedeću generaciju Twinga, koji bi, od 2026. godine, trebalo da postane njihov "ulazni" model. Najjeftiniji električni Renault, koji će zamijeniti aktuelni Twingo Z.E, trebalo bi da košta ispod 20.000 evra.

Prednost Renault-a je u tome što koristi Ampr Small arhitekturu (ranije poznatu kao CMF-BEV platforma), koju tri modela R4, R5 i Twingo dele. Iako je riječ o električnim automobilima, ni jedan model ne koristi platformu isključivo razvijenu za EV. Gotovo 70 odsto dijelova ta tri modela potiče sa sadašnjih automobila koji koriste CMF-B platformu (kao što je aktuelni Renault Clio).

Volkswagen će, slično Francuzima, pokušati da u sličnim rokovima, proizvede dva takva modela. Ono što ovdje još uvijek nije sasvim jasno je da li će osnovni električni Volkswagen imati neke veze sa budućim Twingo-m ili u Volfsburgu žele da razviju potpuno novu platformu za svoja buduća mala pristupačna električna vozila.

(MONDO)