Proizvodnja "golfa 2” počela je 1983. godine. Do decembra 1992. godine proizvedeno je više od šest miliona primjeraka, a i dalje je veoma cijenjen i u Velikoj Britaniji.
Na putevima u Bosni i Hercegovini i dalje krstare "golfovi dvojke”. I to u značajnom broju. "Golfovi dvice”, kako ih zovu, veoma su cijenjeni u brdskim predijelima, gdje se spomenuto vozilo, bez većih problema probija neuređenim drumovima.
Tajna uspjeha automobila koji je prestao da se proizvodi 1992. godine je u kvalitetu i jednostavnosti. Kada govorimo o kvalitetu to se ne odnosi samo na vozila proizvedena u Njemačkoj već i ona koja su sišla sa proizvodnih traka Tvornice automobila Sarajevo, u Vogošći. Uz malo pažnje "golfovi”, posebno oni sa dizel motorima, prelaze 300.000 i više kilometara, sa fabričkim dijelovima. Karoserija je čvrsta, vremenom se pojavljuje korozija ali to rješava dobra zaštita. Ili svaki iole dobar limar.
Mijenjač je odličan, trap je dobar, sa izuzetkom homokinetičkih zglobova. Fabrički propadaju poslije nekoliko desetina hiljada kilometra, zamjenski znatno brže. Najviše zamjerki bilo je na električne instalacije, odnosno spojeve koji korodiraju. Problem sa bravama nikada nije otklonjen, zbog čega je taj automobil uvijek bio na meti lopova. Kradljivcima je trebalo samo nekoliko sekundi da uđu u automobil.
Automobil se odlično pokazao, ali postavlja se pitanje gdje vlasnici nabavljaju rezervne dijelove. Taj model je prestao da se pravi prije tri decenije.
"Sve može da se nađe. Ima još i originalnih dijelova a dobri su i zamjenski. Ranije su oni stizali iz Turske, sada iz Kine a radi i mala privreda", objašnjava majstor Dragan, iz Šekovića, u Bosni. On dijelove nabavlja u Zvorniku koji je centar za distribuciju za cijelu istočnu Bosnu.
U njegovom dvorištu parkirano je desetak "golfova dvojki”. Neki su na točkovima, čekaju registraciju, drugu služe za rezervne dijelove. Zvuči nevjerovatno ali najtraženiji dio za "golf 2” je volan jer na originalnom propada pjena. Taj problem je riješio jedan zanatlija iz Srbije koji lije volane. Posao mu ide dobro pa je počeo da izvozi u zemlje Evropske unije.
Inače, proizvodnja "golfa 2” je počela 1983. godine. Do decembra 1992. godine proizvedeno je više od šest miliona primjeraka. I dalje je veoma cijenjen i u Velikoj Britaniji gdje je od mogućih maksimalnih pet poena za kvalitet dobio četiri. "Golf” služi kao drugo, porodično vozilo koje na godišnjem nivou, zahtijeva ulaganje od oko 630 funti. Za standard u Velikoj Britaniji, to je i više nego prihvatljiva suma. Ona je na Balkanu znatno niža – jeftiniji su i majstor i dijelovi.
U Njemačkoj, nov far za "golf 2” košta 32, hladnjak 42, a set kvačila 123 evra. Branik košta 129, anlaser 122, a karburator 558 evra. Toliko u Srbiji i Bosni i Hercegovini košta cijeli „golf”, u dobrom stanju. Sipaj gorivo, pali i vozi.
(Politika, Mondo)