Nakon što su veliki proizvođači automobila najavili nastavak proizvodnje i daljeg razvoja SUS motora, najveća poslanička grupa u Evropskom parlamentu kreće u borbu protiv odluke o zabrani prodaje novih vozila sa motorima koji emituju ugljen-dioksid poslije 2035. godine
Pad prodaje električnih vozila posljednjih mjeseci navodi, ne samo proizvođače, već u zakonodavce na preispitivanje planova i odluka o smanjenju i/ili potpunom prestanku proizvodnje vozila koja pokreću motori sa unutrašnjim sagorijevanjem (SUS motori).
Nakon što je nekoliko velikih proizvođača najavilo nastavak proizvodnje i daljeg usavršavanja i razvoja benzinaca i dizelaša, uporedo sa električnim vozilima, među onima koji su cijelu priču o potpunoj elektrifikaciji prevoza i započeli, javljaju se disonantni tonovi.
Odluka Evropske unije o zabrani prodaje automobila koje pokreću SUS motori 2035. godine, nalazi se pred preispitivanjem u Evropskom parlamentu u kome najveća poslanička grupa - Evropska narodna partija (EPP) planira da u zemljama članicama oslabi inicijativu za prestanak proizvodnje automobila na fosilna goriva do 2035. godinu.
Nakon nedavno održanih evropskih izbora, na kojima je osvojila 188 od 720 poslaničkih mesta, EPP sada razmatra razmatra pravce svoje politike tokom predstojećeg mandata. U nacrtu prioriteta politike EPP za predstojeći period, u koga je agencija Reuters imala uvid, kao jedan od ciljeva njihovog političkog djelovanja ističe se i: "revidiranje pravila za smanjenje CO2 za nove automobile i kombije, kako bi se omogućila upotreba alternativnih goriva sa nultom emisijom poslije 2035. godine".
Podsjetimo, Evropska unija je prošle godine usvojila odluku o zabrani prodaje novih vozila sa motorima na fosilna goriva, koji emituju ugljen-dioksid, poslije 2035. godine.
Evropska komisija je saopštila da će, nakon donošenja odgovarajućih propisa, poslije 2035. godine legalno moći da se prodaju samo novi automobili sa SUS motorima koji koriste "e-goriva", odnosno sintetička goriva koja mogu da koriste njihovi agregati, piše Automotive News Europe.
Oni bi nastavili da se proizvode i poslije 2035, što je izuzeće prihvaćeno na zahtjev Njemačke, zemlje u kojoj se najviše radi da razvoju e-goriva. Pretpostavlja se da bi proizvođači automobila, u tom slučaju, mogli da nastave prodaju automobile sa SUS motorima koji isključivo koriste sertifikovana CO2 neutralna goriva, a koji bi bili opremljeni tehnologijom koja sprečava njihovo pokretanje na benzin ili dizel.
EPP se još uvijek nije preciznije izjasnila o načinu na koji bi želela da promeni odluku o zbrani prodaje benzinaca i dizelaša. U dokumentu se dodaje da grupa želi da "revidira zabranu motora sa unutrašnjim sagorijevanjem" i ističe zalaganje za "razvoj najsavremenije tehnologije motora sa unutrašnjim sagorijevanjem".